English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

20 درصد زندانیان غیرعمد واجد شرایط نیستند

مدیرعامل ستادیه کشور گفت: 11697 محکوم غیرعمد به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه یا بدهی مالی در زندان حضور دارند که از این جمع تنها 20 درصد واجد شرایط بهره‌مندی از تسهیلات ستاددیه هستند.

 

سید اسدالله جولایی، مدیرعامل عامل ستاد دیه کشور، با اشاره به جمعیت کنونی محکومان غیرعمد کشور گفت: از مجموع  11697 محکوم نیازمند تنها 7500 زندانی در شمار  محبوسان تحت حمایت ستاددیه قرار دارند و آن‌هایی که در این فهرست قرار ندارند بیشتر کسانی هستند که علاوه بر محکومیت غیرعمد خودشان یک جرم عمد هم در پرونده دارند.

وی ادامه داد: البته عده‌ای نیز به دلیل عدم دریافت حکم قطعی از سوی دادگاه صالحه در شمار افراد واجد شرایط ستاد قرار نگرفته‌اند که پرونده بیشتر این زندانیان به دلیل گرفتن طول درمان یا رسیدگی همزمان موضوع حقوقی‌شان در چند دادگاه و یا استان، بایستی به یک حکم واحد ختم شود.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به استان‌های دارای کمترین و بیشترین محکومان غیرعمد افزود: هم اکنون در شرایطی که مجموع زندانیان جرایم غیرعمد دو استان خراسان‌شمالی و سیستان و بلوچستان با آن همه وسعت و شرایط مرزی به 100 نفر هم نمی‌رسد، در مقابل تنها استان فارس میزبان 1115 مددجو است.

انتهای پیام /

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۰:۵۲
تعداد کلیک: ۲,۵۲۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.