English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

گزارش/ «قطع سپیدار» تیشه به ریشه یک زندگی زد

جعفرآقا به دلیل بی‌احتیاطی در قطع درختانی که آن‌ها را برای امرار معاش خانواده خریده بود، مرتکب قتل غیرعمدی می‌شود که امروز بابت ناتوانی در پرداخت دیه این محکومیت، در حبس به سر می‌برد.

 

خبرگزاری فارس: سال 93 بود که «جعفر – الف» به قصد امرار معاش 36 اصله درخت سپیدار را از فردی به نام قبادی خریداری کرد و علی‌رغم اینکه در روز انعقاد قرارداد وقت مناسب برای حضور نداشت با اصرار زیاد آقای قبادی جهت قطع درختان باغ شخصی او به آن محل مراجعه کرد.

به دنبال این معامله، صاحب باغ به منظور پیشگیری از تخریب احتمالی کانال آب مجاور زمین به باغ آمد.

در حین قطع یکی از درختان به دلیل جهت‌ دهی نامناسب شاخه‌ای می‌شکند و روی سر صاحب باغ می‌افتد و باعث مصدومیت شدید وی از ناحیه سر و سینه می‌شود که به علت شدت جراحت بلافاصله پس از انتقال به بیمارستان صاحب باغ فوت می‌کند.

هرچند جعفر آقا با فروش اره موتور که از اموال شخصی او به شمار می‌رفته و آن را با وام پر سود دریافتی تهیه کرده بود تا حدودی در راستای پرداخت هزینه‌های بیمارستانی و برگزاری مراسم ترحیم این متوفی قدم برمی‌دارد اما اولیای‌دم بعد از دو هفته به دلیل سهل‌انگاری مسبب اصلی حادثه، طرح شکایت می‌کنند.

در نهایت جعفرآقای 40 ساله که رنگ و روی این روزهایش چندان به این سن و سال نزدیک نیست با حکم « قتل غیرعمد ناشی از حوادث کارگاهی و عدم رعایت اصول ایمنی در کار» به تأدیه یک فقره دیه کامل مرد مسلمان در مهلت دو سال از تاریخ وقوع جرم محکوم می‌شود.

جعفر آقا که طبق اظهارات مکتوب گروه تحقیق ستاد دیه مجموع وسایل خانه 50 متری محقرش از دو سه میلیون تومان تخطی نمی‌کند با یک بدهی یک میلیارد و 900 میلیونی همراه می‌شود و در جریان مطالبه دیه فرد متوفی از سوی فرزندانش روانه یکی از زندان‌های استان گیلان می‌شود.

در روند رسیدگی به این پرونده کمیته صلح و سازش ستاد دیه با برخی جلساتی با خانواده مرحوم قبادی هر چند این میزان از بدهی را به 130 میلیون تومان کاهش داده‌اند اما بابت همین مبلغ فرد یاد شده از ابتدای سال جاری در حبس به سر می‌برد.

بر اساس تحقیقات به عمل آمده از سوی ستاد دیه، مددجوی مذکور همسری دارد که از دیسک کمر و ناراحتی عصبی رنج می‌برد و سلامتی او به گواه پزشکی وابسته به مصرف داروهای بسیاری است که بعضاً برای این خانواده گران به حساب می‌آید.

جعفرآقا صاحب دو دختر 15 و 25 ساله است که به همراه مادرشان در خانه‌ای کوچکی در دل یکی از روستاهای شمالی کشور زندگی ‌می‌کنند.

معمول این است که مادر در غیاب مرد خانه از فرزندان سرپرستی کند اما به دلیل وضعیت بیماری خاص مادر، فرزندان محصل و دانشجو به نگهداری مادر می‌پردازند و در این مورد منبعی جز دریافت یارانه دولتی و البته خرده کمک‌های پدربزرگ‌شان که او هم در وضعیت مطلوب اقتصادی به سر نمی‌برد، ندارند.

نیکوکارانی که تمایل دارند با هر استطاعت مالی در آزادی این فرد سهیم شوند، می‌توانند از طریق شماره شماره تلفن 15-88916012 همیار ستاد دیه در این امر خداپسندانه باشند.

انتهای پیام/

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۷:۰۵
تعداد کلیک: ۲,۴۷۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.