English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

معلمی که ۱۸ روز با اخراج فاصله دارد/۱۰میلیون تومان تا آزادی

تنها تا پایان اردیبهشت فرصت دارد که از زندان آزاد شده و سر کلاس‌های درس حاضر شود، در غیر این صورت طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش از مدرسه اخراج می شود.

 

گروه جامعه - خبرگزاری مهر: همیشه باید راس ساعت هشت صبح، همه دغدغه‌ها و ناراحتی‌ها را پشت در بگذارد و با حال خوب وارد شود، همیشه باید راضی به وضعیت حقوقی خود باشد و از مشکلات دم نزند، همیشه باید حواسش به بچه های مردم باشد، همیشه باید نیازهای زندگی را با فیش حقوقیش هماهنگ کند، همیشه باید....،معلم را می گویم. همان کسی که خاطرات تلخ و شیرین کلاس‌هایش  در ذهن می‌ماند، همان کسی که این روزها که هفته معلم است و نزدیک به انتخابات، عزیز و مهم شده است.

این روزها  حتی اگر دانش‌آموز هم نباشیم باز اسم و یا خاطره‌ای از برخی از معلم‌های‌مان از ذهن مان می‌گذرد و احتمالا می‌گوییم فلان معلم‌مان یادش بخیر، هر کجا هست، سلامت باشد این روزها اما شاگردان یکی از هنرستان‌های استان تهران می‌گویند معلمان پشت میله‌های زندان است، سلامت باشد. این شاگردان روز شمار آزادی معلم‌شان را گرفتند.علی آقا، معلمی که ۱۸روز تا اخراج فاصله ندارد، این روزها پشت میله‌های زندان و در کنار زندانیان دیگر، حالا خاطرات روز معلم سال‌های گذشته را مرور می‌کند.

دو روز دیگر می‌شود پنج ماه که به  آقا معلم یکی از هنرستان‌های کشورمان ، برچسب جدیدی زده شده است: «زندانی» البته این زندانی با سایر زندانی‌ها فرق دارد، اسم کاملش می‌شود زندانی جرائم غیر عمد، آن هم از نوع مالی که به خاطر پستی و بلندی‌های زندگی، به جای کلاس درس، سر از زندان درآورده‌اند.

درس معرفت پای آقامعلم را به زندان باز کرد

چند سال پیش، این معلم ضامن فردی می شود که اقدام به خرید خودروی لیزینگی می کند، علی‌آقا از دو نفر از همکاران خود هم می‌خواهد که ضمانت این فرد را بکنند. اما خودرویی که با کلی اقساط خریداری شده بود، بر اثر یک تصادف دچار خسارت شدیدی می شود و صاحب خودرو هم مجبور به فروش خودرو زیرقیمت می کند. مبلغی از وام باقی می‌ماند و معلم ۴۴ساله برای اینکه همکارانش به دردسر نیفتد، واسط وام و قرض دیگری شده و امضا هم می دهد، اما در اولین موعدی که عقب می‌افتد، صاحب پول به وی هیچ مهلتی نمی‌دهد و علی را به زندان می‌فرستد.

نامه اخطار آموزش و پرورش به معلم زندانی

آنطور که مددکار ستاد دیه کشور می‌گوید: سیزده روز پیش بود که آموزش و پرورش نامه‌ای به مدرسه محل خدمت این معلم می‌فرستد و اعلام می‌کند اگر این معلم تا آخر اردیبهشت به سر کلاس بازنگردد، از مدرسه اخراج می‌شود.متاسفانه از ماه دوم بازداشت، حقوق این معلم به طور کامل هم قطع شده و بار زندگی بر دوش همسرش قرار می‌گیرد و همسر این فرد با دو فرزند و اجاره‌بها و خرج زندگی مانده است.

معلمی که در زندان کار خدماتی می‌کند

معلم کامپیوتر هنرستان‌های اطراف تهران، در زندان هم بی‌کار نمانده و آن‌طور که مسئولین زندان می‌گویند: در زندان هم فردی با اخلاق بوده و حتی کار خدماتی هم در داخل بندها انجام می‌دهد.

۱۰میلیون تومان تا آزادی

مددکار این زندانی به مهر گفت: خانواده زندانی در حد توان خود تمام تلاش‌های را کرده و مبلغی هم پرداخت کردند. در حال حاضر مبلغ کل بدهی این فرد ۱۸میلیون است، اما این فرد تنها با ۱۰میلیون تومان هم می‌تواند آزاد شود چرا که قرض دهند قبول کرده است مابقی را چک بگیرد.

هفته معلم است و این اولین سال است که فرزندان و شاگردانش نمی‌توانند با صدای بلند بگویند «معلم عزیزم روزت مبارک»،اما قطعا هم خانواده و هم شاگردان منتظر آزادی وی هستند.این معلم زندانی تنها ۱۸ روز فرصت دارد تا به کارتدریس بازگردد. آن‌طور که مسئولان زندان می‌گویند در این ۵ روز حتی یک روز هم مرخصی نرفته است.

نیکوکارانی که استطاعت کمک به این زندانی را دارند می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب ۷۴/۷۴ بانک ملت به نام «ستاد دیه کشور» واریز کرده و برای اختصاص مبلغ پرداختی جهت آزادی این مددجو، فیش‌ پرداختی را با تحریر موضوع کمک به شماره ۸۸۹۱۶۰۱۱ دورنگار کرده و با روابط عمومی ستاددیه با تلفن تماس ۱۵ - ۸۸۹۱۶۰۱۲ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام /

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۰۹:۱۱
تعداد کلیک: ۲,۶۷۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (1 رای)
  • عزیزالله دشتیا ن
  • ۲ خرداد ۱۳۹۶ ۱۸:۴۵
  • 0
  • 0
    0

باسلام ،من یه معلم هستم بدهکارم الان هم زندانم یه پیشنهاددارم اینکه وامی که ستاد دیه میخواد به مابده واریزبشه به حساب اموزش وپرورش متبوع تامستقیماحسابداری تمام وکمال ازحقوق ماکسرکنه دیگه نیازی به ضمانت نداشته باشه ضمنا ماهاکه درامد ثابت داریم قضات محترم
برای ازادی ما همکاری کنند چون اطاله دادرسی باعث انفصال مامیشه وسالیانه قریب چهل میلیون حقوق ومزایا ازدست می ره وهزینه هم بردوش زندان تحمیل میشه تقاضامیشه مسولین محترم کارماها راخارج ازنوبت انجام دهندبنظرم ماهابایدزودتعیین تکلیف بشیم تادوسرضررنشه


امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.