English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

پویش «ارمغان آزادی» مقدمات آزادی یک مادر را فراهم کرد

سحر دولتشاهی به نمایندگی از اعضای پویش حمایتی ارمغان آزادی که با هدف حمایت از زندانیان زن جرایم غیرعمد تشکیل شده است، نوید آزادی مادری را به فرزندانش داد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، به دنبال تفاهم‌نامه همکاری ستاددیه کشور و معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری، جمعی از هنرمندان کشور در قالب پویش «ارمغان آزادی» یاور ستاددیه در امر شناسایی و آزادی نسوان دربندی شدند که نه بر حسب یک اقدام مجرمانه بلکه به سبب یک اشتباه یا ناآگاهی روانه زندان شده‌اند.

در همین راستا عصر روز گذشته (28 فروردین ماه) سحر دولتشاهی بازیگر سینما که به عنوان سفیر این پویش مردمی با این مجموعه مردمی همکاری دارد، با حضور در جمع خانواده یکی از مددجویان تحت حمایت ستاددیه از وضعیت خانواده و مشکلات فرزندان مادری جویا شد که به دلیل یک بدهی 17 میلیون تومانی در حبس به سرمی‌برد.

در شرح وضعیت این محبوس آمده است، «رعنا- الف» مادر 38 ساله نیما و شیما بعد از فوت همسرش به دلیل ضمانت بانکی از شریک زندگی با یک بدهی سنگین روانه زندان می‌شود و طبق گزارش مسوولان زندان این زندانی به دلیل وارد آمدن صدمات روحی فراوان به دلیل حضور در بند وضعیت مطلوبی ندارد.

هرچند شاکی خصوصی پرونده از بخش قابل توجه مطالبات خود صرف نظر کرده اما تا به امروز بابت الباقی بدهی، این سرپرست خانواده ناخواسته و بدون ارتکاب فعل مجرمانه‌ای در زندان تحمل حبس می‌کند که البته با تامین مبلغ مورد نیاز از طریق کمپین یادشده، در همین روزهای پیش‌رو برگه آزادی این مادر صادر می‌شود.

از آغاز فعالیت این پویش در روز میلاد حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها  تا به امروز، مردم نوعدوست ایران اسلامی با حمایت معنوی و مالی خود از این طرح نزدیک به 3 میلیارد ریال به حساب اختصاصی ستاددیه جهت آزادی زندانیان زن واجد شرایط واریز کرده‌اند که تمامی این وجوه در راستای استخلاص همین دسته از محبوسان اختصاص خواهد یافت.

گفتنی است، در حال حاضر 200 زندانی زن جرایم غیرعمد در کشور تحمل حبس می‌کنند که قریب به نود درصد این بانوان بدون هرگونه سابقه کیفری هستند.

a1

a1  

انتهای پیام /

۲۹ فروردین ۱۳۹۶ ۰۷:۲۷
تعداد کلیک: ۲,۳۸۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.