English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آمار ۷۸۷۴ نفری زندانیان‌مالی غیرکلاهبرداری/استان‌فارس در صدر

مدیرعامل ستاددیه کشور گفت: هم اکنون هفت هزار و ۸۷۴ محکوم مالی ناشی از صدور چک بلامحل در زندان‌های کشور تحمل حبس می‌کنند که رقم تقریبی هر زندانی بالغ بر ۲۵ میلیون تومان است.

 

سید اسدالله جولایی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: این تعداد زندانی افرادی هستند که ناخواسته و بنا بر بدهی‌های مالی غیرکلاهبرداری و یا تضامین بانکی از نزدیکان و دوستان روانه حبس شده‌اند.

وی استان فارس را با 727 زندانی میزبان بیشترین تعداد زندانی مالی در کشور اعلام کرد و افزود: بعد از فارس به ترتیب تهران با 699 مددجو، گیلان با 599 محکوم و استان اصفهان نیز با 525 بدهکار در صدر این آمار قرار دارند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور عامل بیشتر محکومیت‌های مالی را بلند پروازی و بی‌تجربگی در امر تولید مطرح کرد و گفت: در سال پیش رو که به تدبیر رهبر فرزانه انقلاب به نام «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» نامگذاری شده است امیدواریم ضمن همیاری نهادهای هنری کشور در راستای نهادینه کردن فرهنگ استفاده از اوراق تجاری با آیین‌نامه‌های پولی و بانکی بتوانیم نظارت بیشتری بر نحوه استفاده از چک‌های بانکی داشته باشیم که توفیق در این زمینه و به حداقل رساندن زندانیان ناشی از این اسناد، موجودی زندانیان جرایم غیرعمد را به نصف کاهش خواهد داد.

جولایی با اشاره به استان‌هایی که کمترین تعداد زندانی مالی را دارند، تصریح کرد: سیستان و بلوچستان با عنایت به این که بزرگترین استان کشور به لحاظ وسعت منطقه‌ای است تنها با 19 محکوم مالی کمترین تعداد مددجوی مالی را به خود اختصاص داده و در رتبه‌های بعدی قابل توجه است تعداد بدهکاران غیربزهکار استان‌هایی چون خراسان جنوبی، بوشهر، و سمنان تنها دو رقمی هستند.

انتهای پیام /

۱۴ فروردین ۱۳۹۶ ۱۱:۴۶
تعداد کلیک: ۱,۹۴۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (1 رای)
  • هاشمی
  • ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ ۲۳:۴۲
  • 0
  • 0
    0

سلام ممنون که ایده کمک آنلاین به زندانیان نیازمند را راه اندازی کردید. انشالله که موفق باشید.


امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.