English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

حبس محکومان غیرعمد آسیب‌های اجتماعی را تشدید می‌کند

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: ابقای در حبس آن‌هایی که تنها به دلیل ناتوانی مالی و بدون ارتکاب اعمال مجرمانه روانه زندان شده‌اند، می‌تواند آسیب‌های اجتماعی بسیاری را تشدید کند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، همایش گلریزان زندانیان جرایم غیرعمد نیکوکاران زن شهرستان اردبیل، با حضور حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی رئیس کل دادگستری، یوسف خدادادی نایب رئیس ستاددیه استان، ناصر عتباتی دادستان عمومی انقلاب اردبیل، فتحی مدیرکل زندانها، کریم‌الله محبوبی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان و جمعی از بانوانی خیّر  و مادران شهداء و ایثارگران برگزار شد.

در ابتدای این همایش که با هدف ترویج فرهنگ انفاق و گذشت اسلامی برگزار شد، خدادادی معاون رئیس کل دادگستری و نایب رئیس هیات امنای ستاددیه استان اردبیل در سخنانی گفت: در حال‌حاضر 872 زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های سطح استان تحمل حبس می‌کنند که از این جمع تنها 370 محکومان غیرعمد واجد از سوی ستاددیه محرز برای مساعدت شناخته شده‌اند.

وی اظهار کرد: در آستانه شب عید تمهیدات لازم برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد توسط ستاد دیه استان انجام و در این زمینه نیاز است خیران نیز همانند گذشته پیشگام در روند اخذگشذت تا بدرقه زندانی به منزل یاور ما باشند تا بتوانیم لبخند آزادی را در آستانه سال نو به خانواده‌های بیشتری از زندانیان جرایم غیرعمد هدیه کنیم.

خدادادی، با بیان اینکه امسال به همت خیران استان 230 زندانی نیازمند جرایم غیرعمد از زندانهای استان آزاد شده‌اند، گفت: در سال جاری تعداد 180 زندانی با کمک ستاددیه استان و 50 مددجو نیز با حمایت ستاددیه کشور با مبلغ بالغ بر 63  میلیارد ریال  از بند حبس رهایی یافتند.

معاون رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به تعداد پرونده‌های مفتوح ستاددیه درماه‌های پایانی سال افزود: با نزدیک شدن به ایام نوروز تعداد 161 پرونده با مبلغ محکومیت 40 میلیارد ریال در جلسات هیأت امنای ستاددیه استان طرح شده‌اند که از این تعداد 57 محبوس بابت رقم سنگین بدهی و مشکلات موجود در پرونده جهت دریافت نظر کارشناسانه به ستاددیه کشور معرفی شده‌اند که در صورت مساعدت این ستاد مرکز مقدمات آزادی این افراد هم با مجموع بدهی 9میلیارد ریالی تا پایان روزهای باقیمانده از سال فراهم خواهد شد.

نایب رئیس هیات امنای ستاددیه استان با اشاره به اهمیت آزادسازی محکومان غیرعمد مالی در استان گفت: هدف اصلی ستاد دیه استان کمک به محکومان مالی نیازمند و آبرومند بوده که در این مسیر پرتلاطم بی‌شک بدون حضور خیران که متشکل از بانوان و آقایان بوده نمی‌توانستیم در انجام وظایف و رسالت‌های ترسیم شده توفیقی داشته باشیم.

در ادامه این مراسم، محمدعلی قاصدی رئیس کل دادگستری استان اردبیل نیز در سخنان کوتاهی گفت: در حال‌حاضر تعدادی از افراد به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی در زندان به سر می‌برند که این موضوع آسیبهای اجتماعی بسیاری را تشدید می‌کند و باید همگان برای آزادی این زندانیان تمام تلاش خود را به کار گیرند.

وی ادامه داد: کودکان و فرزندانی که هیچ گناهی ندارند در آستانه شب عید منتظر آزادی پدر خود هستند که در پاسخ به این نگاه‌های منتظر نیاز است نیکوکاران استان اردبیل همانند سال‌های گذشته با بذل کمک‌های معنوی و مادی خود یاور ستاددیه در امر آزادسازی محکومان جرایم غیرعمد باشند.

وی با اشاره به اینکه بانوان اردبیل به ویژه خیران همیشه در کارهای خیرخواهانه پیشگام بوده‌اند، یادآور شد: این بار نیز با برگزاری همایشی درصدد هستیم آزادی زندانیان نیازمند و آبرومندی را داشته باشیم که بدون پشتوانه مالی در حبس بسر می‌برند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه سیره فاطمی در روزگار فعلی برای بانوان نه فقط یک انتخاب بلکه یک ضرورت محسوس است، اظهار کرد: مشارکت و دغدغه‌مندی زنان در امر آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ریشه در همین باورهای عمیق اعتقادی داشته و از اجر معنوی و بهره ملموس مادی در راستای ارتقای سلامت فردی و بهداشت اجتماعی هم برخوردار بوده و هست که خداوند را شاکریم بانوان اردبیلی همواره در این زمینه پیشگام بوده‌اند.

گفتنی است، در پایان این مراسم که به مناسبت شهادت حضرت ام البنین سلام‌الله‌علیها برگزار شد، از پنج نفر از مادران شهدای حرم با اهدای لوح، تجلیل به عمل آمد.

a1

a1

a1

a1

انتهای پیام /

۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ۰۸:۵۸
تعداد کلیک: ۱,۹۶۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.