English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

طرح بهار انقلاب تا بهار طبیعت به نیمه راه رسید

به دنبال اجرای طرح «بهار انقلاب تا بهار طبیعت» دفاتر نمایندگی ستاددیه سراسر کشور درصدد هستند زمینه آزادی یک‌پنجم زندانیان غیرعمد را فراهم نمایند که این برنامه اکنون به نیمه راه رسیده است.
  

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، سید اسدالله جولایی در گفتگوی با خبرگزاری صداوسیما،  اظهار کرد: طرح آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با بدهی زیر 22 میلیون تومان در دهه فجر امسال در هیئت مدیره ستاد دیه پیشنهاد شد که تا پایان سال جاری برخی از زندانیان حائز این طرح از زندان های کشور آزاد شوند.

جولایی افزود: براساس این طرح حدود 1600 زندانی برای آزادی شناسایی شدند که فرآیند آزادی آنها در مراحل نهایی بود و از زمان آغاز اجرای این طرح یعنی 2 بهمن امسال تا امروز 17 اسفند‏؛ 764 زندانی با بدهی خالص بیش از 12 میلیارد و 600 میلیون تومان از زندان آزاد شده‌اند.

وی ادامه داد: براساس برآوردی که انجام شده حدود 33 میلیاردتومان بدهی 1600 زندانی جرایم غیرعمد است که براساس انجام فرآیند آزادی و پرداخت بدهی آنها آن دسته از زندانیان باقی مانده تا پایان سال آزاد خواهند شد.

جولایی تاکید کرد: با توجه به اینکه نیمی از زندانیان و بدهی آنها باقی مانده امیدواریم که تا پایان سال سایر زندانیان حائز آزادی در این طرح ، آزاد و به جمع خانواده هایشان بپیوندند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: این زندانیان افرادی هستند که هیچ قصدی برای عمل مجرمانه نداشتند و براساس وقوع اتفاقاتی مثل حوداث رانندگی، حوادث کارگاهی ، محکومیت های مالی ناشی از بحران های اقتصادی کشور، بدهی مهریه معقول و نفقه و همچنین دیه غیرعمد زندانی شده اند.

نمایندگی‌های ستاددیه سراسر در راستای همین طرح تاکنون نسبت به شناسایی و آزادی 1600 نفر از زندانیان واجد شرایط با بدهی تا 22 میلیون تومان اقدام نموده‌‍اند که بنابر همین طرح تعداد 764 زندانی با پرداخت بدهی 12 میلیارد و 600 میلیون تومانی از بند حبس رهایی یافته‌ و به آغوش جامعه بازگشتند.

جولایی درباره شرایط کمک خیران به ستاد دیه کشور گفت: نیکوکارانی که می‌خواهند در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد شریک شوند می توانند از طریق شماره حساب 7474 بانک ملت، حساب 7777 بانک تجارت و همچنین شماره حساب 55555 بانک ملی کمک های خود را واریز کنند.

وی افزود: در حال حاضر برای خودپردازهای بانک های ملی، ملت، تجارت و صادرات هم درگاه پرداخت کمک های به ستاد دیه در نظر گرفته شده است.

کمک 100هزار خیر از طریق سامانه تلفن همراه

مدیرعامل ستاد دیه کشور در ادامه به کمک خیران از طریق سامانه تلفن همراه هم اشاره کرد و گفت: ستاد دیه کشور سامانه ای را در تلفن های همراه طراحی کرده که خیران می توانند با شماره گیری #7777*780* کمک های خود را از 1000 تومان تا مبالغ بالاتر واریز کنند.

خبرگزاری صداوسیما 2  

انتهای پیام/

۱۷ اسفند ۱۳۹۵ ۱۳:۵۲
تعداد کلیک: ۲,۱۴۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.