English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 70 زندانی غیرعمد کهگیلویه و بویراحمدی از ابتدای سال

مدیرعامل ستاددیه استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد70 نفر ازمددجویان جرائم غیرعمد زندانهای استان کهگیلویه وبویراحمد از محل کمک‌های مردمی آزاد شده ‌اند.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، از این تعداد زندانی که با بهرمندی از تسهیلات اهدایی این نهاد مردمی، صندوق تامین خسارتهای بدنی و نیز وام‌های قرض الحسنه بانکهای عامل از زندانهای سطح استان کهگیلویه وبویراحمدآزاد شدند، اکثر این مددجویان به دلیل محکومیت‌های مالی گرفتار حبس شده بودند.

سید نظر زینی‌پور، مدیرعامل ستاددیه استان کهگیلویه و بویر احمد در این خصوص اظهار داشت: این زندانیان بیشتر به دلیل عدم توانایی در پرداخت بدهی خود در قبال صدور چک بلامحل (غیرکلاهبرداری) و همچنین عدم استطاعت در پرداخت مهریه و نفقه محکوم به حبس بودند که با همت خیرین زمینه آزادی آنها در 6 ماهه نحست سال جای فاهم گردید.

وی در خصوص منابع لازم برای آزادی این تعداد زندانی نیازمند گفت: با پرداخت مبلغ14485620000 ریال ازمحل منابع ذکرشده اعتبار آزادی این قبیل مددجویان تامین گردید و پس از واریز مبلغ دیون آنها  به حساب اجرای احکام دادگستری‌های استان و اخذ رضایت قطعی از شاکیان، پرونده آنها مختومه و در ادامه از زندان ازاد شدند.

مدیرعامل ستاددیه استان مبلغ کل بدهی این مددجویان را پنجاه و شش میلیارد و 206 میلیون ریال اعلام نموده و افزود:  برای این مددجویان مبلغ 40209704751ریال از شاکیان گذشت رضایتمدانه اخذ شده است.

وی همچنین آمار موجودی زندانیان جرائم غیرعمد زندان‌های استان را هم اکنون 220 نفر اعلام کرد و گفت: برای تعداد یک‌صدنفر از این مددجویان تشکیل پرونده شده است که موضوع آنها پس از طرح در هئیت مدیره ستاددیه استان و بررسی و تحقیق لازم جهت بهره مندی از اعتبار لازم برای آزادی پرونده این افراد به ستاددیه کشور ارسال خواهد گردید.

۲۳ مهر ۱۳۹۳ ۱۶:۰۰
تعداد کلیک: ۲,۲۲۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.