English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

هم‌اندیشی بانوان اردبیلی برای آزادی حداکثری محکومان غیرعمد

اولین جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی همایش بانوان نیکوکار شهر اردبیل با هدف آزادی حداکثری زندانیان جرایم غیرعمد تحت حمایت ستاددیه برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، در آستانه سال نو جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی همایش بانوان نیکوکار شهرستان اردبیل با حضورحجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی رئیس کل دادگستری، یوسف خدادادی نایب رئیس ستاد دیه و فریبا محمدلو مدیرکل دفتر امور بانوان این استان برگزار شد.

کریم‌الله محبوبی، مدیر نمایندگی ستاددیه این استان در این کمیته طی سخنانی گفت: هم اکنون اردبیل 300 محکوم غیرعمد دارد که به جز 13 بدهکار دیه همگی مددجویان با عنوان محکومیت‌های مالی ناشی از صدور چک و یا عدم توانایی در ایفای تعهدات مربوط به مهریه و نفقه روانه زندان شده‌اند که همکاری شکات در گذشت بخشی از این مطالبات حقوقی می‌تواند زمینه آزادی تعداد قابل ملاحظه‌ای از محبوسان نیازمند و آبرومندی که ناخواسته گرفتار زندان شده‌اند را فراهم کند.

وی زندانیان چک را با نزدیک به 250 محبوس بیشترین دسته از زندانیان جرایم غیرعمد معرفی کرد و افزود: تمامی این بدهکاران نه با نیت کلاهبردارانه و نه بر قصد خیانت در امانت بلکه به دلیل محاسبات نادرست اقتصادی، نواسانات بازار رقابتی یا ضمانت بانکی از دوستان و بستگان روانه زندان شده و ناتوانی در پرداخت بدهی آن‌ها، از سوی کمیته تحقیق این مجموعه حمایتی محرز گردیده است.

محبوبی با اشاره به این که 4 زندانی غیرعمد این استان را نسوان شامل می‌شوند، گفت: در اولین همایش گلریزانی که به همت زنان خیّر استان برگزار خواهیم کرد تلاش داریم از وجوهات اهدایی نیکوکاران در این مراسم با الویت رهایی این زنان در بند نسبت به آزادسازی آن‌ها درست در هفته آخر سال اقدام نماییم.

 گفتنی است، همایش بانوان خیر شهرستان اردبیل با هدف آزادی محکومان جرایم غیرعمد، روز یکشنبه (22 اسفند ماه) به مناسبت سالروز وفات حضرت ام‌البنین سلام‌الله‌علیها در محل سالن ولایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان برگزار خواهد شد.

a1

 

انتهای پیام/

۱۱ اسفند ۱۳۹۵ ۱۱:۳۶
تعداد کلیک: ۱,۸۵۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.