English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

نصف زندانیان غیرعمد استان یزد بدهکاران مهریه هستند

مدیرنمایندگی ستاددیه یزد با اشاره به جمعیت 140 نفری مددجویان تحت حمایت این مجموعه مردمی گفت: بدهکاران مهریه با 69 زندانی تقریبا نصف این جمعیت را شامل می‌شوند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، اسلام افشون با اشاره به آمار مشابه سال گذشته گفت: در اسفند ماه سال 94 این تعداد زندانی مهریه تقریبا نصف همین رقم فعلی بود که امیدواریم با عنایت به اقدمات خوب استانی در کاهش آمار ورودی‌ ناخواسته افراد به زندان‌ها در موضوع مهریه نیز کنترل دقیق و موثری صورت گیرد.

مدیرنمایندگی ستاددیه یزد با اشاره به تلاش‌های ستاد دیه در امر آموزش و فرهنگ‌سازی اظهار کرد: این نهاد حمایتی بنا به وظیفه  با عنایت به وسع خود در حوزه آموزش همواره میزبان برنامه‌های ادواری و پیوسته‌ای نظیر چاپ کتابچه‌ و توزیع اقلام فرهنگی بوده و هست اما امر مهم آگاهی بخشی عمومی یک اجماع عمومی هم می‌خواهد که در این راستا نقش هنرمندان و بویژه رسانه ملی و سینماگران بیش از همه پر رنگ‌تر و قابل توجه‌تر خواهد بود.

وی با اشاره به آمار سه ساله زندانیان مهریه در این استان گفت: به طور تطبیقی سال 92 زندانهای سطح استان یزد تنها میزبان بیست محکوم مهریه بودند که این روند به مرور در سال جاری به تعداد 69 محبوس افزایش داشته است که بنا به این رشد آسیب شناسی فرهنگی و قضایی در این حوزه بیش از پیش لازم به نظر می‌رسد.

افشون، با بیان ابلاغیه ستاددیه کشور مبنی بر آزادی محکومان غیرعمد واجد شرایط تا سقف 22 میلیون تومان یادآور شد: در راستای اجرای طرح «بهار انقلاب تا بهار طبیعت» با همیاری همیشگی خیرین و همکاری خوب شکات در گذشت تقریبا 51 درصدی حقوق مورد مطالبه خودشان در بهمن ماه امسال تعداد 21 نفر از محکومان تحت حمایت این ستاد از بند حبس رهایی یافتند.

مدیر نمایندگی ستاددیه این استان رقم بدهی این دسته از محبوسان استخلاص یافته را رقمی معادل 28 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: 2 نفر از این محکومان بابت ناتوانی در پرداخت دیه، ۱۰ نفر بدهکار مالی غیر کلاهبرداری و ۹ زندانی هم به دلیل تعهدات پرداخت نشده مهریه و نفقه در حبس حضور داشتند که همگی با همت مردم نوعدوست مردمان دیار قنات و قنوت و قناعت از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

انتهای پیام /

۱۰ اسفند ۱۳۹۵ ۰۸:۲۳
تعداد کلیک: ۱,۹۷۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.