English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کمک اصناف اصفهانی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد

صبح امروز پرونده 87 زندانی جرائم غیر عمد در اصفهان مورد بررسی گرفت و به کمک اصناف اصفهانی زمینه آزادی این زندانیان میسر شد.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، با حضور جمعی از خیرین استانی و روسای اتحادیه‌های اصناف اصفهان در زندان مرکزی اصفهان، زمینه آزادی تعدادی از مددجویان واجد شرایط فراهم گردید و 87 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد امروز به واسطه نیت خیر اصناف مجوز آزادی خویش را گرفتند.

در 6 ماه نخست سال‌ جاری تعداد 347 نفر در طی جشن گلریزانی که در اصفهان برگزار شده، توانسته‌‌اند با رقم 28 میلیارد ریال کمک مالی از زندان آزاد شوند که بخشی از این مبلغ توسط خیران و بخشی توسط بانک‌ها پرداخت شده و بخشی دیگر نیز توسط شاکیان گذشت شده است.

در مجموع با کمک 8 میلیارد و 310 میلیون ریالی خیرین و تسهیلات ارائه شده، در این زمینه تعداد 187 نفر زندانی مالی، 66 زندانی دیه و 103 زندانی مهریه و نفقه آزاد شدند.

 گفتنی است با همت مردم نوع دوست اصفهان با پخش برنامه تلویزیونی «یک شهر ضیافت» که ویژه برنامه ماه رمضان بود، تعداد 180 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان آزاد شدند، که جالب است تعدادی از خیران این اقدام معنوی خارج از کشور زندگی می‌کردند. 

 مجید احسانی مدیرعامل ستاد دیه اصفهان هم در سخنانی با اشاره به اینکه هدف شناسایی زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد و تسهیل در امر آزادی این دسته از افراد است، گفت: در جلسه حضوری کارشناسان ستاد با محبوسین زندان مرکزی اصفهان شهریور ماه جاری 47 نفر شناسایی و بلافاصله در فرآیند آزادی قرار گرفتند تا به برکت هفته دفاع مقدس این افراد که اغلب آن‌ها نیز سرپرست و نان‌آور خانه هستند، به آغوش گرم خانواده خود بازگردند.

وی افزود: به‌ منظور کاهش هزینه‌های زندانیان جرائم غیر عمد در طی فرآیند دادرسی و تسهیل در رسیدگی به پرونده‌های زندانیان تحت پوشش ستاد دیه و نظر به لزوم ارشاد و معاضدت حقوقی و قضائی در حوزه زندانیان جرائم غیر عمد، دفتر ارشاد و معاضدت قضایی در ستاد دیه استان اصفهان در محل این نهاد مردمی افتتاح شد.

مدیر عامل ستاد دیه اصفهان تصریح کرد: با عنایت به تفاهم انجام شده با رئیس هیئت مدیره مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضائیه استان اصفهان، مقرر شد دو نفر از وکلای با تجربه از ساعت 10 صبح تا 14 روزهای زوج در محل ستاد دیه حاضر شده تا نسبت به ارشاد و معاضدت قضایی به مراجعان که اغلب آن‌ها نیز از خانواده‌های زندانیان هستند همکاری کنند.

۲۳ مهر ۱۳۹۳ ۱۵:۰۲
تعداد کلیک: ۲,۴۸۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.