English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

ده درصد زندانیان لرستان را محکومان غیرعمد تشکیل می‌دهند

مدیر نمایندگی ستاددیه لرستان با اعلام آمار 5 هزار نفری زندانیان سطح این استان گفت: متاسفانه 10 درصد از این محبوسان را محکومان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری شامل می‌شوند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، توکل شاکرمی در مورد وضعیت مددجویان تحت حمایت ستاددیه این استان گفت: در حال حاضر 431 نفر زندانی جرائم غیرعمد با مجموع بدهی نزدیک به 35 میلیارد تومان در زندانهای لرستان تحمل حبس می‌کنند که 8 نفر از این افراد زن هستند.

وی در تفکیک جرایم این زندانیان واجد شرایط کمک افزود: بدهکاران مالی ناشی از صدور چک بلامحل با 324 زندانی و به عبارتی با اختصاص 75 درصد از جمع این زندانیان در صدر قرار داشته و به ترتیب زندانیان مهریه و نفقه با 77 زندانی و محکومان دیات با 30 مددجو در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

لرستان به لحاظ کمیت زندانیان غیرعمد رتبه پنجم کشوری را دارد

مدیر نمایندگی ستاددیه لرستان با اشاره به افزایش 20 درصدی زندانیان غیرعمد این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته یادآور شد: علی‌رغم تلاش ستاد دیه در آموزش ساده برخی قوانین و انجام برنامه‌های فرهنگی با موضوع پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها اما متاسفانه همچنان شاهد روند افزایش ورودی افراد به زندان‌ها هستیم.

شاکرمی افزود: طبق آمار ارایه شده از سوی ستاددیه کشور استان لرستان با 423 زندانی غیرعمد هم اکنون رتبه پنجم کشوری را به لحاظ آمار عددی به خود اختصاص داده است که این موضوع با عنایت به وسعت استانی و فرهنگ بالای مردمان این دیار این آمار هرگز زیبنده دیار افلاکیان با آن گنجینه‌های ارزشمند آیینی و سنتی نبوده و نیست.

وی اظهار کرد: وجود درصد بالای بدهکاران در زندان‌های لرستان نسبت به استانهای همجوارو همگون زنگ خطری است برای امنیت و سلامت اجتماعی هم‌استانی‌ها و نیاز به آسیب‌شناسی جدی در این زمینه بیش از پیش احساس می‌شود.

انتهای پیام /

۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ۰۹:۳۶
تعداد کلیک: ۲,۲۵۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.