English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

33 زندانی غیرعمد استان آذربایجان‌غربی در آستانه آزادی

در حال حاظر تعداد214 پرونده واجد دریافت تسهیلات در ستاددیه استان آذربایجان غربی وجود دارند که از این تعداد 33 مددجوی غیرعمد که پیش‌تر پرونده آنها بررسی و تامین اعتبار شده در شرف آزادی می باشند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، علی جلیلی، مدیر کل زندانها و رئیس هیئت مدیره ستاد دیه استان آذربایجان غربی در دومین جلسه بررسی 43 پرونده زندانیان واجد شرایط آزادی که با حضور اعضای هیئت مدیره در محل سالن کنفرانس اداره کل زندانها برگزار شد ، اظهار داشت: ستاددیه استان یکی از مراکز خوش نام و پر تلاشی است که همیشه در آمار کمی و کیفی ستاد دیه کشور دادای بهترین رتبه ها بوده است.

وی با ذکر این مطلب که کار تحقیق و بررسی وضعیت زندانیان نیازمند، تخصص خاص خود را می خواهد، گفت : افرادی که برای تحقیق انتخاب می شوند باید از مددکاران فعال و آشنا به امور زندانیان بوده و از کسانی باشند که در زندان نیز شاغل بوده و از نزدیک نیز در روند پرونده های مددجویان قرار دارند.

جلیلی ادامه داد: توجه به بحث تحقیق که از بدو تاسیس این نهاد مردمی در بین اعضای موسس و به خصوص شخص شهید لاجوردی به عنوان متولی اصلی این جریان،  بسیار مهم بوده و همچنان از الویت های اصلی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اهمیت این موضوع تأکید داشت: در روند رسیدگی به پرونده و اعطای تسهیلات نباید حقی از کسی ضایع شود ، همان طور که بایستی توجه کنیم تا کسی به نا حق و با تظاهر به نداری تسهیلات خاص زندانیان آبرومند را دریافت کند، همان قدر هم باید توجه کنیم که زندانی نیازمندی از امکاناتی که نظام مقدی جمهوری برای بازگشت دوباره او به جامعه و خانواده در نظر گرفته است ، نباید محروم گردد.

در ادامه جلسه سلطانی مدیرعامل ستاددیه استان هم با ارائه گزارشی در خصوص پروند های موجود در سال 93 گفت : در حال حاظر تعداد214 پرونده واجد دریافت وام موجود می باشد که 33 پرونده قبلا بررسی و تامین اعتبار شده که در حال آزادی می باشند. 

وی افزود:  43 پرونده نیز با بدهی بیش از 36 میلیارد ریال دراین جلسه مطرح که با گذشت 25درصدی شکات وبا موافقت هئیت مدیره به تخصیص 20 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات داخلی ، بانکهای عامل و کمک ستاد دیه کشور زمینه آزادی این افراد مهیا خواهد شد.

 مدیرعامل ستاددیه استان همچنین اعلام آمادگی کرد که با تلاش همکاران ستاد مردمی دیه 138 پرونده باقیمانده طی دو ماه آتی تعیین تکلیف و اقدامات آزادی آنها انجام خواهد گرفت .

 

۲۳ مهر ۱۳۹۳ ۰۹:۴۳
تعداد کلیک: ۲,۸۰۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.