English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

40 درصد نسوان غیرعمد در سه استان تحمل حبس می‌کنند

مدیرعامل ستاددیه کشور گفت: هم اکنون استان‌های فارس، گیلان و مازندران با 72 زندانی زن غیرعمد چهل درصد محکومان نسوان را به خود اختصاص داده‌اند.

 

سید اسدالله جولایی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، با تقدیر از همیاری همیشگی خیرین در روند آزادی محکومان تحت حمایت این نهاد مردمی اظهار کرد: با عنایت به اهتمام و دغدغه دستگاه قضایی و کمک‌های خداپسندانه نیکوکاران در حال حاضر استان‌های چهارمحال و بختیای، ایلام و سیستان‌ و بلوچستان فاقد زندانی زن جرایم غیرعمد هستند و بسیاری از استان‌ها نیز مانند خراسان شمالی، کرمان و مرکزی تنها یک زندانی غیرعمد محبوس دارند.

وی ادامه داد: در مقابل علی‌رغم تلاش ستاددیه در کاهش حداکثری بانوان زندانی واجد شرایط هم‌اکنون استان فارس با 30 مددجو بیشترین تعداد زندانی را به خود اختصاص داده و گیلان با 23 زندانی و مازندران نیز با 19 محکوم در رتبه‌های بعدی این آمار قرار دارند.

مدیرعامل ستاددیه کشور یادآور شد: تلاش در آزادی سالمندان بالای 75 سال، بیماران صعب العلاج و نسوان آبرومند و سرپرست خانواده همواره از الویت‌های اصلی این نهاد حمایتی بوده و در روزهای آخر سال هم برای استخلاص این دسته از محکومان هرچند اجرای طرح ویژه‌ای را ماه گذشته داشتیم و تعداد زیادی از مددجویان بواسطه آن از بند رهایی یافتند، اما با استناد به حکم قضات شریف دادگاه‌ها در حال حاضر تعداد این محبوسان به 180 نفر رسیده است.

جولایی گفت: در نوع محکومیت این دسته از زندانیان باید گفت قریب به 90 درصد زندانیان زن به سبب صدور چک بدون پشتوانه یا ضمانت بانکی بواسطه همین اوراق تجاری روانه زندان شده‌اند.

انتهای پیام/

۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ۱۲:۰۹
تعداد کلیک: ۳,۱۱۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.