English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

رانندگان زندانی در خوزستان به نصف کاهش یافتند

مدیر نمایندگی ستاد دیه خوزستان از کاهش 52 درصدی زندانیان جرائم غیرعمد ناشی از تصادفات رانندگی در این استان خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، حجت‌الاسلام قدرت هاشم‌نیا آمار رانندگان محبوس ناشی از وقایع فوتی و جرحی را در زندان‌های سطح خوزستان ۴۴ نفر اعلام کرد و افزود: طبق آخرین آمار هم‌اکنون 12 نفر به دلیل محکومیت دیه ناشی از فوت و 30 مددجوی هم بابت ناتوانی در پرداخت دیات مصدومان یک سانحه رانندگی در زندان حضور دارند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهشی 52 درصدی همراه است.

وی مجموع زندانیان این استان را 300 نفر اعلام کرد و یادآور شد: متاسفانه از این تعداد مددجوی واجد شرایط دو سوم یعنی تعداد 200 محبوس بابت بدهی ناشی از صدور چک یا ضمانت بانکی بواسطه همین اوراق تجاری روانه زندان شده‌اند.

مدیرنمایندگی ستاددیه خوزستان با اشاره به دائمی شدن قانون بیمه اجباری شخص ثالث اظهار کرد: این قانون مترقی که اردیبهشت ماه امصال ابلاغ شد تا به امروز آثار خود را نشان داده و چنان چه شاهدیم این قانون جدید کاهش تقریبا 50 درصدی زندانیان تصادفات این استان را به دنبال داشته است.

وی زندانیان مهریه و نفقه را با 50 محکوم دومین دسته پر جمعیت زندانهای این استان مطرح کرد و گفت: این مجموعه حمایتی در کنار رسالت اصلی خود که همانا آزادی زندانیان جرائم غیرعمد است مجدانه مساله پیشگیری و درمان را نیز از جمله اولویت‌های اصلی خود تعریف کرده و در این حوزه نگاه ویژه‌ای به بدهکاران مهریه داشته است.

انتهای پیام /

۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ۱۶:۳۷
تعداد کلیک: ۲,۱۰۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.