English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

38 زندانی غیرعمد استان خراسان‌شمالی در آستانه آزادی

همزمان با طلیعه سالروز پیروزی سی وهشتمین فجر انقلاب شکوهمند اسلامی سی وهشت زندانی جرائم غیر عمد از سطح زندان‌های خراسان شمالی آزاد می‌شوند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، در دوازدهمین جلسه هیئت امناء ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان شمالی که به ریاست حجت‌الاسلام قدرتی، رئیس کل دادگستری استان برگزار شد با آزادی 25 محکوم مالی و 13 بدهکار ناتوان در پرداخت دیه موافقت گردید.

پژمان پروین، مدیر کل زندانهای استان و دبیر هیئت امناء ستاددیه خراسان شمالی در این جلسه گفت: با کمک نیکوکاران استانی و همچنین مساعدت ستاد دیه کشور از ابتدای سال جاری تا ابتدای بهمن ماه، زمینه آزادی 140 مددجوی غیرعمد از سطح زندان‌های استان فراهم شده است.

وی با اشاره به مصوبه اخیر هیات مدیره ستاد دیه کشور در خصوص آزادی زندانیان بدهکار مالی تا سقف 22 میلیون تومان افزود: با بسیج واحد مددکاری زندان‌ها و تلاش مضاعف کمیته‌های صلح و سازش در ستاد دیه استان به دنبال برخورداری اکثر مددجویان واجد شرایط از این طرح هستیم.

مدیر کل زندانهای خراسان شمالی با بیان آمار محکومان غیرعمد این استان اظهار کرد: هم اکنون ۱۱۸ زندانی جرائم غیر عمد در سطح زندانهای خراسان شمالی تحمل حبس می‌کنند که در تلاش هستیم تا با بهره‌گیری از کمک خیرین خداجو و همچنین برگزاری جلسات فوق‌العاده در ایام باقی مانده تا پایان سال، موجودی زندانیان جرائم غیر عمد را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

دبیر هیئت امناءستاد دیه استان خراسان شمالی بیشترین آمار محکومان حال حاضر را مربوط به بدهکاران مالی ناشی از صدور چک و تعهد مهریه مطرح کرد و افزود: قابل تامل است از مجموع محبوسان غیرعمد این استان که هیچ محکوم دیه‌ای ناشی از حوادث کارگاهی و شبه عمد در بین آن‌ها دیده نمی‌شود تنها 5 راننده زندانی محکوم به دیه ناشی از جرح و فوت در زندان نگهداری می‌شوند.

مدیرکل زندان‌های خراسان‌شمالی در ادامه اعلام داشت: با توجه به قرار گرفتن در ایام دهه مبارک فجر وطلیعه سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، باآزادی سی وهشت زندانی جرائم غیر عمد زندانهای استان از سوی هیات امناء موافقت شده است که پس از طی مراحل قانونی موجبات آزادی آنان از زندان فراهم می‌گردد.

وی کل بدهی این سی و هشت نفر را بیش از شش میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با تلاش مددکاران اجتماعی زندانها و شوراهای حل اختلاف بیش از 50 درصد بدهی مددجویان از سوی شکات مورد تخفیف و رضایت قرار گرفته است.

انتهای پیام /

۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ۰۹:۴۱
تعداد کلیک: ۲,۹۲۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.