English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

چشم‌انتظاری خانواده کپرنشین سیستانی برای آزادی پدر زندانی

خالد، به خاطر خشکسالی قادر به کشاورزی نبود و با موتور، وسایل مورد نیاز اهالی روستا را از شهر خریداری می‌کرد اما با یک تصادف، یک نفر را به کشتن داد و خانواده کپرنشینش را چشم انتظار گذاشت.

 

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسـنیم، «خالد – د» از 19 مهر ماه سال 94 با اتهام «بی‌احتیاطی در امر رانندگی منجر به فوت و ایراد صدمه بدنی غیرعمدی» به دیه‌ای معادل 137 میلیون تومان محکوم می‌شود که در ادامه به دلیل وضعیت مالی نامناسب شخصی و خانوادگی ناتوان از پرداخت شده و با این میزان بدهی در حق اولیاءدم روانه یکی از زندان‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شود.

در شرح واقعه این مددجوی 45 ساله فنوجی که خانواده او هم اکنون در یکی از کپرهای حصیری روستای محل تولدش سکونت دارند، آمده « نامبرده مهر ماه سال 94 از جاده صعب العبور فنوج به کتیج با یک موتور سیکلت در حال تردد بوده است که در یکی از مسیرهای فرعی در مسیر خشک شده گذر سیلاب‌های فصلی، در یک فرو رفتگی تعادل خودش را از دست داده و از مسیر اصلی منحرف و با راکبان یک موتور سیکلت دیگری که در جهت مخالف او در حرکت بودند، برخورد کرده و با ایراد ضربه شدید به صورت راننده موجب مرگ او و مصدویت دو نفر از همراهانش می‌شود».

با بهره‌گیری از محتویات پرونده و مستندات موجود طبق نظر کارشناسان رسمی دلیل اصلی این تصادف سرعت بالای راننده خاطی اعلام شده و با استناد به ماده 125 آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی که تصریح دارد «هنگامی که وسیله نقلیه‌ای از روبرو وسیله نقلیه دیگری در جهت مخالف حرکت می‌کنند رانندگان وسایل موتوری باید تا حد امکان در طرف راست تردد کرده و .... » با استناد به عدم رعایت این مهم، مقصر ماجرا که سرپرست یک خانواده 5 نفره است با تعیین میزان قصور 50 درصدی از سوی دادگاه رسیدگی کننده در این سانحه به پرداخت مبلغی معادل یک میلیارد و 378 میلیون ریال در حق همسر و 3 فرزند فرد فوت شده محکوم می‌شود.

مددجو فاقد هر گونه سابقه کیفری بوده و پیش از حبس با کار بر روی تراکتور دیگران با فعالیت‌های کشاورزی امرار معاش می‌کرد که البته خشکسالی هم در همیشگی بودن این شغل برای او دلیلی شده بود که خالد با دریافت مبلغی از جانب دیگران به خرید وسایل مورد نیاز هم‌روستایی‌های خود می‌پرداخت.

هرچند با تلاش ستاد دیه با اخذ گذشت بخشی از محکوم‌به بخشیده شده است اما هم اکنون این زندانی بابت باقی بدهی 92 میلیون تومانی خود در حبس حضور دارد.

انتهای پیام /

۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ۱۱:۳۳
تعداد کلیک: ۲,۶۰۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.