English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

ستاددیه بازوی فعال قوه قضاییه در کاهش جمعیت زندان‌ها است

رئیس کل دادگستری استان گیلان گفت: ستاد دیه بازوی فعال قوه قضاییه در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، احمد سیاوش‌پور رئیس کل دادگستری و عضو هیات امناء ستاد دیه استان گیلان با اشاره به عملکرد خوب ستاد دیه در حبس‌زدایی از ندامتگاه‌های سطح این استان اظهار کرد: ستاددیه دیه هم در بحث پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها و همچنین آزادی محکومان غیرعمد خدمات شایسته‌ای را در راستای حبس‌زدایی از خود به یادگار گذاشته است که استخلاص بیش از 7300 مددجوی واجد شرایط در طول 8 سال نشانه این مدعا است.

وی گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه را عامل آزادی بسیاری از محبوسان حال حاضر زندان‌ها اعلام کرد و گفت: زندان‌زدایی یکی از مهمترین مطالبات رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی از مسئولان قضایی در سال‌های اخیر است که  در همین راستا ابلاغ بخشنامه ساماندهی جمعیت کیفری زندان ها در سال 1395 از سوی ریاست قوه قضائیه و تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود، چشم‌انداز جدیدی را برای کاهش تراکم جمعیت زندان‌ها گشوده است.

سیاوش‌پور، با اشاره به اینکه از تمام ظرفیت‌ها باید در راستای تعامل مثبت و کارآمد استفاده کنیم، اظهار کرد: کاهش جمعیت کیفری، تغییر نگرش جامعه نسبت به زندان را نیازمند بوده و اصلاح و تربیت زندانیان برای بازگشت به زندگی شرافتمندانه عزمی عمومی و تعاملی فراسازمانی می‌خواهد.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: اجرای مجازات‌های جایگزین حبس، به معنی مماشات با مجرمین نیست، زیرا سیاست‌گذاری جدید دستگاه قضایی کشور به سمت ساماندهی کیفی‌تر مجازات‌های کیفری سوق پیدا کرده است.

وی با ارایه عملکرد ستاد مردمی دیه در استان گیلان گفت: تعداد آزادی زندانیان جرائم غیرعمد این استان در 9 ماه ابتدای سال  جاری، از مرز 570 مددجو گذشت که توفیق در رهایی این افراد نیازمند غیربزهکار جز با همت خیرین و مسئولین دلسوز فراهم نشده است.

سیاوش‌پور  با اعلام میزان بدهی این تعداد از محکومان تحت حمایت ستاددیه گفت: کل بدهی این زندانیان رقمی معادل 268 میلیارد ریال بود که طی جلسه‌های مشترک کمیته صلح و سازش این نهاد حمایتی با بسیاری از شکات خصوصی تا میزان 94 میلیارد ریال از سوی اولیاءدم و طلبکاران گذشت رضایتمندانه اخذ شده است.

گفتنی است از مجموع زندانیان واجد شرایط هم اکنون تعداد 66 نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت دیات ناشی از تصادفات رانندگی، حوادث کارگاهی و محکومیت‌های شبه عمد، تعداد 354 نفر هم بابت بدهی‌های مالی غیرکلاهبرداری و تعداد 157 مددجو نیز به علت عدم توانایی در پرداخت مهریه و نفقه در زندان تحمل حبس می‌کنند.

انتهای پیام /

۶ بهمن ۱۳۹۵ ۱۱:۲۲
تعداد کلیک: ۲,۱۹۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.