English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

36 کشاورز زندانی آزاد می‌شوند

مدیرعامل ستاددیه کشور گفت : با عنایت به افزایش تعداد کشاورزان بدهکاری که به دلایلی چون خشکسالی روانه زندان شده‌اند، ستاددیه در نظر دارد تا پایان دی ماه زمینه آزادی 36 نفر از این افراد را فراهم نماید.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، سید اسدالله جولایی در گفتگو با خبرنگار قضایی روزنامه حمایت اظهار کرد: ستاددیه کشور قصد دارد از محل 5 درصد از 2 درصد جوایز قرض‌الحسنه بانک کشاورزی، زمینه آزادی 36 کشاورز محبوس ایرانی را که به دنبال خشکسالی یا وقوع بلایای ‌طبیعی با یک بدهی سنگین روانه زندان شده‌اند را فراهم کرده و این محکومان را که اغلب آن‌ها نیز سرپرستان خانه هستند را به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگرداند.

وی در تشریح وضعیت مددجویان یاد شده، افزود: این کشاورزان از 11 استان کشور و با مجموع بدهی 8 میلیارد و 272 میلیون ریال به طور عمده از سال گذشته راهی زندان شده‌اند که امید است، روند آزادی آن‌ها تا پایان دی ماه ادامه داشته و تمامی افراد یاد شده در همین مدت از بند رهایی یابند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با تقدیر از همیاری شکات خصوصی، گفت: مبلغ 510 میلیون تومان از این بدهی با فروش ادوات کشاورزی کشاورزان و البته گذشت رضایتمندانه شکات تامین شده است.

وی ادامه داد: 5 نفر از مددجویان یاد شده را بدهکاران مالی مهریه و مابقی زندانیان در شرف آزادی را محکومان مالی ناشی از صدور چک شامل می‌شوند که در تفکیک استانی  نیز لرستان و خوزستان هرکدام با 5 مددجو بیشترین کمیت محبوسان کشاورز را به خود اختصاص داده‌اند.

جولایی علت حبس عمده این افراد را خشکسالی‌‌ و سرمازدگی‌های اخیر برخی از استان‌های کشور اعلام کرد و گفت: بسیاری از باغداران و کشاورزان شهرهای مرزی غرب و شرق کشور در 4 سال اخیر با وجود سطح رفاهی مناسب، به دنبال پدیده‌های طبیعی یا بلای غیرطبیعی علاوه بر مهاجرت‌های ناخواسته در وهله اول این دسته از هموطنان را از کار، بیکار کرده و در مرتبه بعدی با شکست اقتصادی همراه ساخته‌ است که «زندانی شدن» به دنبال عدم توانایی در تامین بسیاری تعهدات، سرنوشت تلخ جمعی از این افراد است.

مدیرعامل ستاد دیه کشور ادامه داد: چند سالی است که استان‌هایی مانند ایلام و سیستان و بلوچستان به دلیل خشکسالی و کاهش میزان بارندگی علاوه بر تحمیل مشکلات اقتصادی ساکنان بسیاری از باغداران و کشاورزان شاهد هستیم که سرپرست خانواده‌های پرجمعیتی را با یک بدهی سنگین روانه زندان کرده است.

انتهای پیا م /

۱۹ دی ۱۳۹۵ ۱۰:۴۵
تعداد کلیک: ۳,۹۵۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.