English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

بازسازی خانه قدیمی گچ کار ماهر را به زندان کشاند

استاد کار جوان که برای گچ کاری، راهی یک خانه قدیمی شده بود سر از زندان در آورد.

خبرگزاری فارس - سعیده اسدیان: مهر سال 91 بود که جوان 30 ساله روستایی منزل خود را به قصد گچ کاری یک خانه قدیمی ترک می کند اما بر اثر یک اتفاق غیرمنتظره راهی زندان می شود.

ماجرا از این قرار بود که « ه.الف » گچ کار ماهر روستایی که کارش گچ کاری حرفه ای برج های سر به فلک کشیده بود، پس از ماه ها بیکاری، در یک تماس تلفنی علی رغم میل باطنی و تنها برای تأمین بهای اجاره خانه و تأمین مخارج درمانی همسرش پیشنهاد کار در یک خانه قدیمی را می پذیرد و بلافاصله با کارگر خود راهی آدرس مورد نظر می شود.

مکانی که این زندانی قرار بود در آن مشغول به کار شود خانه ای 4 طبقه‌ بود که تازه تعمیرات اساسی در آن صورت گرفته و قرار بود کار گچ‌کاری اش را این فرد انجام دهد، به همین جهت پیش از رسیدن به محل مورد نظر، کارگرش را برای خرید برخی اقلام اساسی به مصالح فروشی نزدیک خانه فرستاد و خودش هم مشغول تمیز کردن محیط برای انجام کار شد.

این مددجو برای انجام گچ‌کاری سقف از صاحبخانه می‌خواهد 2 چهارپایه بیاورد تا تخته‌ای جهت سهولت کار نصب شود، صاحبخانه هم برای این تقاضا به خارج از خانه رفته و در را پشت سرش می‌بندد و تنها به استادکار سفارش می‌کند که پسرم در خانه است و اگر چیزی خواستید او را صدا کنید تا من برگردم.

این مددجو که در آن لحظه هیچ نیازی جز مصالح برای شروع کار احساس نمی‌کرده تنها توجه‌اش را به زنگ موبایل معطوف کرده بود چرا که قرار بود کارگرش به محض اینکه پشت در رسید به او خبر دهد اما در میان این قول و قرارها، استادکار پس از بررسی باغچه حیاط خانه تصمیم می‌گیرد برای سهولت در کار، میل گردهای باقیمانده از تعمیرات روزهای پیش را پایین بریزد، اما پسر صاحب خانه بی‌خبر از این تصمیم با یک سینی چای درست در زیر میله‌های ریز و درشتی قرار می گیرد که نباید می گرفت.

بر اساس اظهارات عباس کشانی مدیر امور استان‌های ستاد دیه کشور، در این اتفاق یکی از میله‌ها دقیقاً در گردن این نوجوان فرود می‌آید، پسر صاحبخانه فوت کرده، استادکار هم راهی زندان می‌شود.

به دلیل وقوع این ماجرا که در ماه حرام ذیقعده بوده، در حال حاضر این مددجوی زندانی محکوم به پرداخت 70 درصد دیه یک مرد مسلمان یعنی 140 میلیون تومان است.

خانواده این زندانی با قرض و فروش یک قطعه زمین کشاورزی به جامانده از ورثه پدری در مجموع تنها بخشی از این مبلغ یعنی 50 میلیون تومان را فراهم کرده‌اند و برای پرداخت 90 میلیون تومان دیگر، چشم انتظار همت نیکوکارانی هستند که همیشه ثابت کرده‌اند دستگیری از مستمندان جامعه یک نمایش تشریفاتی نبوده است.

ستاد دیه کشور در طول 24 سال گذشته توانسته با کمک‌های مردم نوعدوست کشورمان و همچنین حمایت‌های مسئولان بیش از 80 هزار نفر از زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری را در سطح کشور از زندان آزاد کرده و به آغوش خانواده بازگرداند.

شماره حساب 74/74 جام بانک ملت (شعبه مستقل مرکزی) و حساب 0155550000004  سیبای بانک ملی به شماره کارت  7503 – 9951 – 9911 – 6037 به نام ستاد دیه کشور آماده دریافت کمک‌های نقدی شما برای آزادی این زندانی نیازمند است.

۲۲ مهر ۱۳۹۳ ۰۸:۳۵
تعداد کلیک: ۳,۴۵۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.