English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

44 زندانی زن جرایم غیرعمد در آستانه آزادی

اعضای هیات مدیره ستاددیه ‌کشور با ابلاغ مصوبه‌ای ضمن تخصیص منابع لازم، مقدمات آزادی 44 نفر از نسوان زندانی تحت‌حمایت این نهاد مردمی را فراهم‌کردند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، سیصد و نود و ششمین جلسه هیات مدیره ستاددیه کشور در آستانه میلاد امام حسن عسگری علیه‌السلام با حضور سید مرتضی بختیاری، رییس هیات امناء ستاددیه و قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در محل دفتر ایشان برگزار شد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در این جلسه با تاکید بر بهره‌مندی از ظرفیت‌های نوین جلب مشارکت‌های مردمی گفت: با عنایت به راه‌های سنتی همچون مراجعه به بانک‌ها و خودپردازها امید است با بهره مندی از سامانه‌های تلفن‌همراه و همچنین پرداخت آنلاین که به تازگی این مجموعه حمایتی به آن‌ها مجهز شده و طبق گزارش‌های دریافتی استقبال خوبی هم از طرح مذکور گردیده است، میزان کمک‌های مردمی را تا پایان سال به دو برابر میزان وجوهات نقدی در مدت مشابه سال 94 برسانیم تا در آستانه نوروز پیش رو آزادی حداکثری مددجویان جرایم غیرعمد را داشته باشیم.

در ادامه  جلسه سیداسدالله جولائی، مدیرعامل ستاددیه کشور پیرامون فعالیت‌های اخیر این ستاد مردمی در رساندن آمار آزادی محکومان واجد شرایط به صد هزار زندانی گفت: در طول بیست و هفت سال فعالیت این مجموعه با بهره‌مندی از حمایت‌های معنوی و مادی خیرین خداجوی کشور تا ابتدای دی ماه سال‌جاری در مجموع 45571 محکوم مربوط به دیات و تعداد 57431 زندانی مالی ناشی از جرایم غیرکلاهبرداری از بند زندان رهایی یافته‌اند که این خدمت‌رسانی جز با همیاری مردم نوعدوست و مسئولین خدوم میسر نشده است.

وی با اشاره به تلاش ستاددیه در آزادی زندانیان الویت‌دار اظهار کرد: در آخرین فصل سال در صدد هستیم 27 نفر از مددجویان زن متاهل را با استفاده از محل جوایز قرض‌الحسنه بانک ملی ایران (پنج درصد از 2 درصد) و تعداد 17 محبوس مجرد زندان‌های رشت، تهران و قزوین را نیز از اعتبارات ستاددیه کشور از بند حبس رهایی بخشیم که بیشترین تمرکز نمایندگی‌های استانی  بر این موضوع خواهد بود که تا آخر دی ماه، با اتمام فرآیند اداری، آزادی این مددجویان حتی یک روز به تاخیر نیافتد.

جولایی مبلغ کل بدهی این دسته از محکومان غیرعمد را 13 میلیارد و 875 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: در روند استخلاص این مددجویان با همکاری هنرمندان، ورزشکان و چهره‌های مردمی هر استان تا میزان 3 میلیارد و 200 میلیون ریال از سوی طلبکاران گذشت رضایتمندانه اخذ شده است.

مدیرعامل ستاددیه کشور نوع محکومیت تمامی این 44 زندانی را بدهی‌ ناشی از چک (صدور و ضمانت) مطرح کرد و گفت: به جز 3 مددجو تمامی این زندانیان ورودی سال 95 هستند که با آزادی این افراد، آمار نسوان دربند جرایم غیرعمد به کمتر از نصف موجودی فعلی خواهد رسید.

آزادی 80 محکوم غیرعمد تا پایان دی ماه 

وی یادآور شد: به طور همزمان تا پایان دی ماه در تلاش هستیم تعداد 36 کشاورز بدهکاری را هم که به دلیل خشکسالی یا سرمازدگی سال‌های اخیر با یک بدهی سنگین روانه زندان شده اند را از بند حبس رهایی بخشیم که با این پیگیری امیدواریم تمامی این 80 زندانی واجد شرایط ظرف دو هفته آتی از زندان آزاد شده و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگردند.

انتهای پیام/

۱۸ دی ۱۳۹۵ ۱۲:۰۱
تعداد کلیک: ۴,۳۰۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.