English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

روزانه یک بدهکار مهریه راهی زندان‌های کرمان می‌شود

مدیرنماینگی ستاددیه کرمان با اشاره به این که هنوز زندانیان مهریه بیشترین میزان مددجویان غیرعمد این استان را شامل می‌شوند، گفت: روزانه با حکم قضایی یک بدهکار مهریه راهی زندان‌های کرمان می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، سیدحجت الله موسوی قوام با ارایه آمار تفکیکی محبوسان جرایم غیرعمد این استان افزود: در حال حاضر 182 مددجوی واجد شرایط در سطح ندامتگاه‌های کرمان تحمل حبس می‌کنند که بدهکاران مهریه با 87 زندانی بیشرین آما را به اخود اختصاص داده و در رتبه بعدی زندانیان چک هستند که زندانیان هم‌اکنون 72 مددجو می‌باشند.

وی میانگین حضور در حبس این افراد را 6 ماه اعلام کرد و گفت: در جمع این افراد 15 مددجوی جرایم غیرعمد از سال 94 و یک نفر هم به دلیل مبلغ سنگین بدهی و همچنین طرح شکایت از چندین محکمه قضایی از سال 93 در زندان‌های استان کرمان حضور دارند.

مدیرنمایندگی ستاد دیه استان کرمان با بیان اینکه 166 نفر از ابتدای سال جاری وارد زندان‌های کرمان شده‌اند افزود: آمار ورودی مددجویان جرایم غیرعمد به زندان‌ها در این استان و دی دیار کریمان جای تاسف دارد.

وی با اشاره به عملکرد ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان کرمان در 9 ماه امسال گفت: در این مدت با همکاری خوب خیرین و صد البته بسیاری از شاکیان پرونده‌های خصوصی، زمینه آزادی 128 مددجوی جرایم غیرعمد فراهم شد که برای این آزادی‌ها مبلغی معادل 32 میلیارد و 790 میلیون ریال از سوی این نهاد حمایتی در قالب تسهیلات بدون سود به مددجویان اختصاص یافته است.

موسوی‌‎قوام در مورد اعتبار لازم برای آزادی این افراد اظهار کرد: 94 نفر از محل کمک‌های مردمی و 5 نفر نیز از محل کمک‌های ویژه ستاد دیه کشور با کمکی معادل پنج میلیارد و 866 میلیون ریال از زندان‌های استان آزاد شده و مابقی با همیاری مجموعه‌هایی چون صندوق تامین خسارتهای بدنی از بند حبس رهایی یافته‌اند.

وی با بیان این که هشت زندانی هم با اخذ رضایت طلبکاران، بدون پرداخت وجهی آزاد شده‌اند، گفت: با تلاش مددکاران و نمایندگان ستاد دیه برای 101 پرونده در سطح استان بیش از 122 میلیارد و 10 میلیون ریال گذشت اخذ شده است.

مدیرنمایندگی استان کرمان افزود: امسال 17 جشن گلریزان در شهرستان‌های استان کرمان برگزار شده است که خیرین در این مراسم مهنوی بیش از مبلغ 16 میلیارد و 656 میلیون ریال برای آزادی دربندان نیازمند جرایم غیرعمد کمک‌های مالی خود را به این ستاد اعطا کرده‌اند.

انتهای پیام /

۱۱ دی ۱۳۹۵ ۱۰:۳۸
تعداد کلیک: ۲,۲۲۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.