English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

سهم امام (ع) را با محکومان غیرعمد تقسیم کنیم

بنا به اجازه آیات عظام سیستانی، مکارم‌شیرازی، صافی‌گلپایگانی، وحیدخراسانی، شبیری‌زنجانی و مقام معظم رهبری مومنین می‌توانند سهم امام (ع) را تا پایان ربیع‌الاول به زندانیان‌غیرعمد اختصاص دهند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، با عنایت به استفتاء به عمل آمده از سوی مراجع عظام تقلید حضرات آیات مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، شبیری زنجانی و سیستانی اجازه فرمودند مؤمنین تا ابتدای ماه ربیع‌الثانی (11 دی ماه) بخشی از خمس خود را تا سقف یک میلیون تومان به نیت سهم امام عصر «عج» در زمان غیبت را جهت آزادی زندانیان آبرومند و متدین محکوم به جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری صرف نمایند.

البته طبق نظر مقام معظم رهبری پرداخت یک سوم از سهم امام علیه‌السلام (یعنی تا سقف سه میلیون تومان) هم به منظور حمایت از ارحام و خویشاوندان زندانیان نیازمند هم تجویز شده است.

ستاددیه کشور با پیگیری اهالی رسانه ملی در نظر دارد، در طرحی موسوم به «بهار آزادی» که تا پیش از این نیز مبالغی را در قالب همین برنامه از سوی خیرین جمع‌آوری کرده است، تا پایان ماه قمری ربیع الاول به میزان مشارکت عمومی، نسبت به آزادی الویت‌دار زندانیان نسوان و سادات واجد شرایط اقدام نماید.

مراجع تقلید در زمان غیبت به عنوان نواب عام امام‌زمان (عج‌الله تعالی‌فرجه‌الشریف) اجازه دارند سهم امام را از محل خمس، در امورات عام‌المنفعه و خیرخواهانه‌ای که صلاح می‌دانند به مصرف درآورند که به برکت میلاد پیامبر اکرم (ص) این تجویز به طور خاص برای کمک به زندانیان غیرعمد از دفاتر ایشان اخذ شده است.

*** خیرین می‌توانند کمک‌های نقدی خود را با نیت تخصیص سهم امام (ع) برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، به شماره حساب‌های ۷۴/۷۴ بانک ملت شعبه مستقل مرکزی، ۷۷۷۷ بانک تجارت شعبه مرکزی، ۸۸۸۸ بانک صادرات شعبه مرکزی، ۵۵۵۵۵ بانک ملی و یا از طریق سامانه پرداخت تلفن همراه #۷۷۷۷*۷۸۰* به نام ستاددیه کشور واریز نمایند.

a1

انتهای پیام /

۳۰ آذر ۱۳۹۵ ۱۱:۵۰
تعداد کلیک: ۲,۶۲۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (1 رای)
  • بنده خدا
  • ۷ دی ۱۳۹۵ ۰۱:۲۲
  • 0
  • 0
    1

سلام برخی دفاتر مراجع اظهار بی اطلاعی می کنند نسبت به این استفتا لطفا اطلاع رسانی شود. چه کنیم؟


امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.