English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

گزارش / کاش سقف خانه‌مان همیشه باران پس می‌داد

دختر کوچکش می‌گوید «سقف‎‌ خانه‌مان در این زمستان دیگر آب پس نمی‌دهد اما چه فایده دارد،ای کاش از سقف مثل همیشه آب چکه می‌کرد اما آنا امروز کنارمان بود».

 

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیـم، اسمش «نوبهار» است اما «نوبار» صدایش می‌زنند؛ فرزند شهید است و با اینکه ازدواج کرده اما به خاطر وضعیت بد مالی، بنیاد شهید ارومیه، خانه‌ای را در طبقه چهارم یک آپارتمان به او داده است.

خانه‌ای که به خاطر مستهلک بودن، در فصل‌های بارانی و برفی سال بیش از آنکه موجبات آسایش خانواده چهار نفره «نوبهار» را فراهم کند، آنها را به مشقت انداخته و تقریباً روزی نیست که باران ببارد و اتاق خانه «نوبهار» چکه نکند.

او که با پول کارگری همسرش در تهران و یارانه 45500 تومانی دولت زندگی می‌گذراند، فردای یکی از روزهای بارانی که آب باران حسابی از سقف خانه چکه کرده و طاقتش طاق شده بود، تصمیم می‌گیرد پس‌انداز ناچیز خود را بردارد و کارگری بیاورد تا سقف خانه را تعمیر کند.

«نوبهار» به محل تجمع کارگران فصلی در میدان شهر می‌رود و کارگری 27 ساله را برای تعمیر سقف خانه می‌آورد؛ کارگر ساختمانی با دعوت از یکی از دوستانش، یک بالابر دستی می‌آورد و کار تعمیر را بعد از تخریب موقت بخشی از سقف آغاز می‌کند.

در همان ساعت‌های ابتدایی کار، وقتی که کارگر نوجوانی که از قضا او هم برای تأمین معاش خانواده بی‌سرپرست خود در این سن به کارگری روی آورده، بلوک‌ها را در جعبه فلزی بالابر قرار داده و سعی می‌کند به بالا بکشد اما به دلیل لغزش پایه مثلثی عقب بالابر، به ناگهان تمامی ابزار از ارتفاعی بلند بر سر او آوار می‌شود و کارگر نوجوان در مسیر انتقال به بیمارستان، جان می‌سپارد.

با طرح شکایت از سوی اولیاءدم کارگر نوجوان، «نوبهار» به عنوان کارفرما و به اتهام عدم رعایت نظامات دولتی و ایراد صدمه بدنی منتهی به فوت، به پرداخت 50 درصد دیه کامل مرد مسلمان محکوم می‌شود. در کنار این بدهی مدنی، مطابق ماده 616 قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) مسبب حادثه با اعمال سه درجه تخفیف به خاطر نداشتن سابقه کیفری و با توجه به تأثیر غیرمستقیم در حادثه، به تحمل یک روز حبس تعزیری محکوم می‌شود.

«نوبهار» که با کمک ستاد دیه، بدهی‌اش به 40 میلیون تومان کاهش یافته، به خاطر ناتوانی مالی در پرداخت مابقی دیه، از مهر امسال در حبس به سر می‌برد و همسر و فرزندانش چشم انتظار کمک خیرین و نیکوکاران هستند تا شاید بار دیگر مادر که می‌خواست آسایش فرزندانش را فراهم کند، به خانه بازگردد حتی اگر سقف خانه چکه کند.

«حنا» دختر کوچک این مادر 40 ساله این روزها تنها آرزویش بازگشت مادرش به خانه است حتی به قیمت سوراخ شدن دوباره سقف خانه و مشکلات ناتمامی که در این روزهای سرد سال گریبان‌گیر آن‌ها می‌شد.

کسانی که قصد کمک به آزادی این مادر و خانه چشم‌انتظار او را دارند می‌توانند با روابط عمومی ستاد دیه کشور به شماره 02188906012  تماس بگیرند.

۲۰ آذر ۱۳۹۵ ۰۷:۱۲
تعداد کلیک: ۲,۰۴۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.