English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کمک‌های ویژه ستاددیه شامل محکومان مهـریه نمی‌شود

مدیر نمایندگی‌ ستاددیه‌ مازندران گفت: هرچند کمک‌های‌ ویژه به مددجویان غیرعمد در موارد نادر و با تایید هیات مدیره اعطا می‌شود اما همین تسهیلات هرگز به بدهکاران مهریه اختصاص نخواهد یافت.

 

محمدعلی غمگسار در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اعلام اینکه برای آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد توسط بانک‌های عامل تسهیلات با کارمزد چهار درصدی در نظر گرفته است، اظهار کرد: امسال آزادی 14 زن زندانی جرائم غیرعمد را در مازندران داریم.

وی افزود: زندانیان زن جرائم غیرعمد از زندان‌های قائم‌شهر، ساری، نوشهر و بابل بوده است بخش از بدهی این افراد از سوی واحد مددکاری، رضایت شاکیان اخذ شد و بقیه طی لیستی به ستاد دیه کشور ارسال شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه مازندران، با بیان اینکه 17 میلیارد و 863 میلیون و 484 هزار و 75 ریال بدهی 14 زن زندانی جرائم غیرعمد در مازندران بوده است، گفت: کمک‌های ستاد دیه کشور، حمایت خیران و تسهیلات بانکی سبب می‌شود تا 14 زن زندانی در مازندران به آغوش گرم خانواده بازگردند.

این مسول با اشاره به اینکه ستاد دیه مازندران از سال 81 شروع به کار کرده است، تصریح کرد: 3 هزار و 985 نفر زندانی جرائم غیرعمد تا پایان سال 84 با میزان پرداختی 467 میلیارد و 178 میلیون و 747 هزار و 634 ریال آزاد شدند.

غمگسار با اعلام اینکه در 6 ماهه نخست امسال 71 نفر زندانی جرائم غیرعمد با میزان پرداختی 30 میلیارد و 990 میلیون و 939 هزار و 905 ریال از زندان‌های استان آزاد شدند، اضافه کرد: از سال 81 تاکنون آزادی 4 هزار و 56 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با میزان پرداختی 498 میلیارد و 169 میلیون و 687 هزار و 539 ریال فراهم شد.

وی بیان کرد: در جلسه اخیر با رئیس کل دادگستری مازندران 47 پرونده زندانیان جرائم غیرعمد مازندران مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد حدود یک سوم مربوط به تصادفات و بقیه جرائم مالی را شامل می‌شود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه مازندران، با اشاره به اینکه پرونده‌ها بعد از بررسی مددکاری در شهرستان‌ها به ستاد دیه ‌ارجاع داده می‌شود، افزود: در جلسه هیأت امنا کار تحقیقاتی روی پرونده‌های جرائم غیرعمد صورت می‌گیرد و در نهایت پرونده‌های با رقم مالی کمتر از 10 میلیون تومان به‌صورت کمک بلاعوض و بیش از این میزان با تسهیلات وام بانکی سود 4 درصد تعلق می‌گیرد.

وی اظهار کرد: تمامی پرونده‌های تصادفات به صندوق تامین خسارت‌های بدنی ستاد دیه کشور می‌رود و وام بدون بهره تعلق می‌گیرد.

‌غمگسار با اعلام اینکه پرونده‌های مهریه تسهیلات بلاعوض ندارد و از طریق وام بانکی با سود چهار درصدی را شامل می‌شود، افزود: از ابتدای سال تاکنون 798 میلیون و 189 هزار و 114 ریال کمک خیران مازندرانی به ستاد دیه برای زندانیان جرائم غیرعمد بوده است.

وی کمک خیرین به زندانیان جرائم غیرعمد را 521 میلیون ریال، کمک ستاد دیه کشور را یک میلیارد و 230 میلیون ریال کمک ویژه دانست و بیان کرد: امسال 22 پرونده تصادفات به صندوق ستاد دیه کشور ارائه شد بالغ بر 21 میلیارد و 660 میلیون تومان برای آزادی زندانیان تامین اعتبار شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه مازندران، با اشاره به اینکه برای 8 پرونده جرائم غیرعمد با مبلغ بدهی کمتر از 100 میلیون ریال به ستاد دیه کشور ارسال شد تا توسط خیران مساعدت شود، گفت: لازم است با کمک خیران زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در مازندران فراهم شود.

انتهای پیام/

۱۵ آذر ۱۳۹۵ ۱۱:۱۴
تعداد کلیک: ۲,۲۱۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.