English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

شادی‌ اعضای خانواده دفن شد/ معمار روستایی در انتظار کمک

پیرمرد 65 ساله بانه‌ای که فاقد هر گونه اموالی منقول و غیرمنقولی گزارش شده، بابت یک دیه 600 میلیون ریالی ماه‌ها است که در یکی از زندان‌های استان کردستان تحمل حبس می‌کند.

 

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، شادی‌ اعضای یک خانواده زیر سقف خانه نو دفن شد. بچه‌ها باور نمی‌کردند روزی را که باید بدون پدر دراین خانه سر کنند. با رفتن پدر پیرشان به زندان همه چیز به یک‌باره بهم ریخت و شادی از خانه آنها خیلی زود رخت بست.

ماجرا از آنجایی شروع شد که حسن تصمیم گرفت در یکی از روستاهای شهرستان بانه خانه قدیمی‌شان را بکوبد و از نو بسازد. او با هزار قرض و قوله و وام توانست پول ساخت و ساز خانه قدیمی را تامین کند.

ساختمان نیمه کاره آخرین روزهای آماده‌سازی‌اش را سپری می‌کرد که آرزوهای هفت فرزند پیرمرد در خانه قدیمی به باد رفت. فرزندان تحت تکفل این پدر شاید انتظار چنین اتفاقی را نداشتند و به این امید بودند که خیلی زود خانه شان ساخته شود و آنها در سرمای زمستان بتوانند در خانه جدیدشان پناه بگیرند.

 متاسافانه ریزش سقف خانه به دلیل عدم رعایت نکات امینی در حین کار موجب ایراد صدمه بدنی غیرعمدی کارگر ساختمانی شد و صاحب خانه به اتهام عدم رعایت قوانین ومقررات مربوط به کار به دیه به مبلغ 909 میلیون و 39 هزار ریال دیه درحق شاکی محکوم شد.

خانواده شاکی 309 میلیون و 303 هزار ریال از حق خود گذشت کردند اما حسن به خاطر مابقی دیه که حدود 600 میلیون ریال است روزهای سختی را در زندان سپری می‌کند.

این مددجو از اقشار ضعیف جامعه و فاقد هر گونه دارایی مالی است  و خانواده‌اش تنها با حقوق اندک بازنشستگی  امرار معاش می‌کنند. خیرین و نیکوکاران باکمک‌های خود شادی را به خانواده این فرد هدیه کنند تا پیرمرد از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگردد.

خیرین می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب 74/74 بانک ملت به نام ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند پرداخت کنند.

انتهای پیام/

۲۴ آبان ۱۳۹۵ ۱۰:۵۶
تعداد کلیک: ۲,۳۱۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (1 رای)
  • یاشار.تبریز
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۵ ۱۶:۳۰
  • 0
  • 0
    0

.بنده تک پسر یه خانواده فقیر هستم که پدرم یک زنبور دار ساده بود...کل زنبور های پدرم رو بردن و پدرم با هزار تا بدهی بعد دو روز روانی شد.هفت سال پیش با دختر خانواده ای که وضع مالی خوبی داشتن ازواج کردم.قبل از من ازدواج کرده بود و بچه دار نشده بود.از من هم
بچه دار نشد.العان هم مهرشو گذاشته اجرا..جز یک پدر روانی و یک مادر هیچ چیز ندارم..باخانواده مستاجر هستم...نمیدونم کی میرم زندان..ولی میدونم جز من کسی نیست به فکر پدر و مادر مظلومم باشه..شما را قسم به شرمندگی ابولفضل العباس کمکم کنید.۰۹۱۴۳۳۱۰۷۵۳


امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.