English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

همراهی «شجــــونی» و «لاجـــوردی» از روزهای مبارزه تا ستاد دیه

مرحوم شجونی به دلیل ارادت قلبی به شهید لاجوردی پس از آغاز به کار ستاد دیه کشور در راستای حمایت از خانواده‌های نیازمند، از هیچ اقدامی برای حمایت از این ستاد دریغ نمی‌ورزید.

 

«ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنرل علیهم الملائکه الا تخافوا و لاتحزنوا و ابشروا بالجنه التی کنتم به توعدون» رییس ستاد دیه کشور در ابتدای گفتگوی خود با روزنامه همشهــری این آیه را خواند و گفت:

«به نظرم مرحوم زندگی مرحوم حجت‌الاسلام شجونی مصداق این آیه شریفه بود. من نیز که از سال‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با ایشان آشنا بودم از نردیک می‌دیدم که آن مرحوم برای پیروزی نهضت امام خمینی(ره) مرارت‌ها و سختی‌های بسیاری را متحمل شد تا سرانجام نهضت اسلامی به پیروزی رسید.

آزادگی از دیگر ویژگی‌های شخصیتی آن مرحوم بود کما اینکه در دوران سخت مبارزه به دلیل همین ویژگی‌ها بود که سنگین‌ترین شکنجه‌ها را در رژیم سابق متحمل شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز تنها در یک راه (خط امام و رهبری) طی مسیر کرد. ایشان در مجالس و منبرهای خود هیچ گاه از دفاع از ولایت فروگذار نمی‌کرد شدند و این به یک رویه در منبرهایش بدل شده بود»

شهید لاجوردی و مرحوم آقای شجونی روابط دوستانه‌ای باهم داشتند و این دو شخصیت بزرگوار از زندان‌های رژیم پهلوی و زیر سخت‌ترین شکنجه ها با یکدیگر دوست بودند و این رابطه در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز حفظ شد چناچه با حضور شهید لاجوردی در دادستانی کل کشور، مرحوم شجونی در دادستانی حضور پیدا کرده و از همه برنامه های شهید لاجوردی حمایت می‌کرد.

این دو شخصیت چه در زمان حیات امام خمینی(ره) و چه پس از آن از یکدیگر جدا نشدند و همواره از خط رهبری و ولایت فقیه حمایت می کردند.

مرحوم آقای شجونی به دلیل همان ارادت قلبی به شهید لاجوردی پس از آغاز به کار ستاد دیه کشور در راستای حمایت از خانواده‌های نیازمند، از هیچ اقدامی برای حمایت از این ستاد دریغ نمی ورزید. ایشان در منبرهای خود به شدت مردم را تشویق می‌کرد تا در جهت رفع مشکلات زندانی‌هایی که به دلیل عدم توانایی در پرداخت دیه و جرائم مالی(غیر کلاهبرداری) در حبس به سر می برند، اقدامی صورت گیرد.

توجه ایشان به ستاد دیه کشور و خادمان آن چنان بود که اصطلاحی را در بین دوستان باب کردند و هر وقت ما را می دید، می گفت: آقای جولایی من شرعا مرید و حامی ستاد دیه کشور هستم!»

«ایشان به رغم کهولت سن از شادابی روحی خاصی برخوردار بودند و به یاد دارم که در جلسات دهه محرم که در منزل جناب آقای میرمحمدصادقی برگزار میشد اهتمام داشت که به طور مستمر شرکت کند و در آن جلسات هم بسیار خوش برخورد بود.

انتهای پیام /

۱۹ آبان ۱۳۹۵ ۱۴:۳۹
تعداد کلیک: ۲,۳۵۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.