English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

ماهانه 15 زندانی غیرعمد در استان کرمان آزاد می‌شوند

نمایندگی ستاددیه کرمان با همت نیکوکاران این استان به طور متوسط در ماه زمینه آزادی 15 زندانی جرایم غیرعمد را فراهم می‌نماید.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، نشست اعضای هیات امناء نمایندگی ستاددیه استان کرمان یدالله موحد رئیس کل دادگستری، رمضان امیری مدیرکل اداره زندانها و جمعی از خیرین همیار ستاددیه استان برگزار شد.

در این جلسه، سید حجت‌الله موسوی‌قوام مدیر نمایندگی ستاددیه استان کرمان با تشریح آخرین ادقامات این مجموعه حمایتی گفت: از ابتدای ماه محرم و به برکت همیاری هیات مذهبی استان زمینه آزادی 31 مددجوی واجد شرایط با پرداخت مبلغی معادل 2 میلیارد و 500 میلیون ریال فراهم شد.

وی تصریح کرد: البته کل بدهی این 31 مددجو رقمی بالغ بر  67 میلیارد ریال بود که با تلاش گروه صلح و سازش ستاددیه و مساعدت مددکاران زندانها به میزان 35 میلیارد و 641 میلیون ریال از سوی شکات خصوصی پرونده‌ها گذشت اخذ شده و البته به میزان 23 میلیارد ریال نیز از محل آورده‌ خانواده‌های این افراد تامین شده است.

مدیر نمایندگی ستاددیه استان با تفکیک جرایم این افراد استخلاص یافته گفت: از تعدا کل این 31 مددجو یک نفر بدهکار دیه ، 23 نفر بدهکار مهریه و مابقی بابت موضوعهات مالی ناشی از چک و ضمانت در زندان‌های کرمان ،کهنوج، بم ، بافت ، منوجان ، رفسنجان و جیرفت تحمل حبس می‌کردند.

موسوی‌قوام با بیان این که ستاددیه از ابتدای سال با اتکا به اعتبار مردمی هر دو روز یک بار نسبت به آزادی یک مددجوی نیازمند اقدام کرده است، افزود: از ابتدای سال‌ 95 تا ابتدای آبان ماه تعداد 110  مددجوی ناتوان در پرداخت دیه با بدهی با پرداخت مبلغی نزدیک به 30 میلیارد ریال از بند حبس رهایی یافته‌اند.

وی در ارتباط با نحوه آزادی این افراد گفت: از طریق مذاکره با 63 نفر از شاکیان رقمی بالغ بر 60  میلیارد ریال اخذ از شکات و اولیاءدم گذشت داشته‌ایم و قابل تامل است که 37 نفر از مددجویان نیز برای آزادی خود مشارکت کرده‌ و بخشی از بدهی خود را با فوش ابزار و وسایل زندگی پرداخت کرده‌اند.

انتهای پیام /

۱۸ آبان ۱۳۹۵ ۱۴:۴۵
تعداد کلیک: ۲,۲۴۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.