English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

وصیت‌ بانوی اردبیلی آزادی ۸ زندانی غیرعمد را به دنبال داشت

بر اساس وصیت یک بانوی نیکوکار اردبیلی در صرف تمامی پس‌انداز شخصی این مرحوم در راستای آزادی مددجویان ستاددیه، با این اعتبار زمینه آزادی 8 زندانی جرایم غیرعمد فراهم شد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، مرحومه صبحی در زمان حیات خود نیز همواره یاری‌گر نیازمندان و بویژه زندانیان آبرومندی بود که بر حسب نداری و ناتوانی مالی در حبس به سرمی‌بردند.

چند سالی است خوشبختانه بر اساس احیای یک فرهنگ اصیل اسلامی جمعی از خانواده‌ها مخارجی را که برای مراسم ترحیم روز هفتم، چهلم و سالگرد عزیزان از دست رفته خود کنار گذشته‌اند را صرف اقدامات خداپسندانه‌ای چون آزادی زندانیانی می‌کنند که این افراد بدون سوء نیت مجرمانه و تنها بر حسب یک اتفاق ناخواسته یا یک محاسبه غلط و کم توجهی روانه زندان شده‌اند که این امر انساندوستانه در جمع آذری زبان‌های کشورمان نمود بیشتری داشته است.

محبوبی، مدیر نمایندگی ستاددیه استان اردبیل با تقدیر از خانواده این نیکوکار اردبیلی گفت: خوشبختانه با استناد به یک وصیت‌نامه سند آزادی 8 محکوم مالی تحت حمایت این نهاد فراهم شد، زندانیانی که به هیچ عنوان مجرم محسوب نمی‌شوند و حمایت از آن‌ها می‌تواند علاوه بر نجات این افراد و حمایت از خانواده‌های چشم انتظار آن‌ها از آسیب‌های اجتماعی بسیاری در سطح جامعه نیز بکاهند.

وی افزود: هم‌اکنون ۳۸۱ محکوم غیرعمد با مبلغ بدهی ۶۵ میلیارد ریالی در سطح زندان‌های استان اردبیل تحمل حبس می‌کنند که درایت بسیاری از خانواده‌ها و اختصاص بخشی از دارایی‌های اموات برای علو درجات معنوی آن‌ها از سوی وراث می‌تواند جواز آزادی بسیاری از این مددجویان را برای آن‌ها و فرزندان و همسران در معرض تهدیدهای اجتماعی به ارمغان آورد.

محبوبی با تشکر از همیاری شکات در گذشت رضایتمندانه از بخشی از طلب‌های‌شان اظهار کرد: این یک حقیقت است که اولین خیرین این نهاد مردمی خود طلبکران خصوصی و اولیاءدم هستند و در کنار این همراهی نیکوکاران هم همواره با هر توان مالی همگام ما در امر آزادی زندانیان واجد شرایط بوده‌اند و برای مثال جمعی از هم‌استانی‌های ما برای استمرار در مساعدت ماهانه حتی بخشی از حقوق کارمندی خود را به صورت اختیاری برای آزادسازی زندانیان غیرعمداختصاص می‌دهند اما آن‌ چه در کنار همه این اقدامات نیازمند توجه بیشتر است همان موضوع ورود مشارکت در امر آزادی این دسته از زندانیان در وصایای بسیاری از ماست.

وی ادامه داد: موضوعی که کمک به زندانیان جرایم غیرعمد را از دیگر امور خیریه متمایز کرده این موضوع مهم است که ما با آزادی یک مسلمان و بهتر نگاه شود با رهایی یک انسان از بند هویت او را به او بازمی‌گردانیم و نه فقط این که گره‌ای از گره‌های او را باز کنیم و از این رو شایسته است آزادی افراد واجد شرایط را نه فقط آزادی یک زندانی تلقی کنیم.

انتهای پیام /

 

۱۷ آبان ۱۳۹۵ ۰۹:۳۴
تعداد کلیک: ۲,۲۸۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (1 رای)
  • فاجعه!!!!
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۵ ۲۱:۰۴
  • 0
  • 0
    0

سلام واقعا فرق خانم عفت مرعشی، همسر آقای هاشمی و پسر مفسدش رو با خیر اردبیلی تشخیص ندادید؟؟؟؟؟ واقعا مسخرس


امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.