English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

«حاج قربان» در چاه غفلت خود سقوط کرد

حفر غیر اصولی و رعایت نکردن نکات ایمنی در حفر چاه، چاه‌کن ۷۰ ساله را روانه زندان و کارگر ۱۶ ساله او را راهی قبرستان کرد.

 

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، «حاج قربان» 70 ساله که سالیان درازی از طریق حفر چاه و مقنی‌گری رزق حلال کسب می‌کرده، با کارگر نوجوانش راهی کارگاهی صنعتی می‌شود تا به دلیل کم‌آبی در تامین آب مورد نیاز برای تولید محصولات خود، چاه آب حفر کند.

هر چند این پیرمرد خراسانی سال‌ها به عنوان مقنی فعالیت می‌کرده اما یک محاسبه غلط او را درست در سن 70 سالگی راهی زندان می‌کند.

«عدم رعایت نکات ایمنی در حین کار»، عنوانی است که دادگاه با اتکا به آن، مقنی 70 ساله را به پرداخت 40 درصد دیه مرد مسلمان محکوم کرده و حاج قربان اسفند سال 94 به خاطر ناتوانی در پرداخت دیه، راهی زندان شده است.

در شرح واقعه‌ای که کارگر 16 ساله به دنبال آن جان خود را از دست می‌دهد، آمده است:« به دلیل زیاد شدن عمق چاه حفر شده و کوچک بودن قطر دهانه و همچنین رعایت نکردن  اصول ایمنی، مقنی نوجوان به خاطر وجود گاز‌های زیر زمینی با کمبود اکسیژن همراه شده و بدون این که قادر به اعلام وضعیت خود باشد در شرایطی که کارفرمای او به استراحت مشغول بوده در سکوت جان می‌بازد.»

هر چند در ادامه روند آزادی این مددجو کمیته صلح و سازش موفق می‌شود تا میزان 26 میلیون تومان از اولیای دم گذشت بگیرد اما این محکوم بابت باقیمانده مبلغ که رقمی معادل 50 میلیون تومان است همچنان در حبس به سر می‌برد و حالا چشم انتظار خیرین و نیکوکاران است.

انتهای پیام /

۱۵ آبان ۱۳۹۵ ۱۳:۲۵
تعداد کلیک: ۲,۴۰۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.