English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

زمینه آزادی 5 محکوم غیرعمد در جوار بارگاه رضوی فراهم شد

در جلسه اخیر هیات مدیره ستاددیه کشور که در محل تولیت آستان قدس رضوی تشکیل شد اعضای این جلسه مقدمات آزادی پنج نفر از محکومان متقاضی کمک را فراهم کردند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، سیصد و نود و یکمین جلسه هیات مدیره ستاددیه کشور با حضور سید مرتضی بختیاری رییس هیات امناء، سید علاء میرمحمدصادقی رئیس هیأت مدیره، علی‌اکبر یساقی نایب‌رییس هیات مدیره، سید اسدالله جولایی عضو هیأت مدیره و مدیرعامل ، محمدرضا اعتمادیان عضو هیأت مدیره و خزانه دار، ابراهیم عسگریان عضو هیأت مدیره و اسدالله کربلایی‌قدیر عضو علی‌البدل هیأت مدیره در محل دفتر قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی برگزار گردید.

در این جلسه اعضای حاضر پس از استماع گزارش مدیرعامل ستاددیه کشور پیرامون فعالیت های یک ماهه اخیر این ستادمردمی و بررسی پرونده‌ مددجویانی که در دستور کار این جلسه قرار داشتند ،در نهایت  با اعطای تسهیلات به 5 نفر از زندانیان واجد شرایط موافقت کردند.

سید اسدالله جولائی در این جلسه با بیان عملکرد شش ماهه این نهاد مردمی در سال‌جاری گفت: در نیمه نخست سالجاری تعداد سه هزار و 858 مددجوی نیازمند از زندانهای سراسر کشور آزاد شده اند که مبلغ کل بدهی این محکومان غیرعمد رقمی بالغ بر سه هزار میلیارد ریال بود که با تلاش کمیته‌های صلح و سازش ستاددیه و همکاری خالصانه مددکاران زندان‌های سراسر کشور، قریب به 39 درصد این مبلغ از سوی شکات و طلبکاران گذشت شده است.

مدیرعامل ستاددیه کشور  با تلاش‌های چند ماهه این مجموعه در مجلس شورای اسلامی گفت : در راستای وظایف و رسالت ستاددیه پیشنهاداتی به منظور الحاق به مفاد بند 4 ماده 28 برنامه ششم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران تقدیم کمیسیون تلفیق رسیدگی به برنامه ششم توسعه گردید که اهم این پیشنهادات ایجاد زمینه فرهنگسازی عمومی از طریق دستگاههای ذیربط فرهنگی با مشارکت این ستاد به منظور کاهش جرائم غیرعمد و به حداقل رساندن تبعات و ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی ناشی از وقوع این قبیل جرائم بوده است.

مجید احسانی، معاون اجرائی ستاددیه کشور نیز با اشاره به پرونده های بررسی شده در این جلسه گفت :  از ابتدای سال 95 تا پایان شهریور ماه تعداد10 جلسه هیات مدیره برگزار شده است که از این محل زمینه استخلاص 45 محکوم غیرعمدی فراهم گردیده است .

وی، پرونده‌هایی را قابل طرح در جلسه هیأت مدیره ستاددیه کشور دانست که رسیدگی به آن‌ها خارج از اختیارات دفاتر نمایندگی استانی بوده است .

دبیر جلسه هیات مدیره ستاددیه کشور افزود: در این شش ماه تعداد 269 محبوس بدهکار دیه ناشی از تصادفات رانندگی نیز با همیاری صندوق تامین خسارتهای بدنی از بند رهایی یافته‌اند.

a1

a1

a1  

انتهای پیام / 

۹ آبان ۱۳۹۵ ۱۵:۱۴
تعداد کلیک: ۲,۴۷۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.