English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

ره‌آورد ششمین کنگره امام سجاد (ع) آزادی 6 محکوم غیرعمد بود

برگزاری ششمین کنگره بین المللی امام سجاد علیه‌السلام آزادی 6 زندانی غیرعمد تحت حمایت ستاددیه استان هرمزگان را به دنبال داشت.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، مصادف با شهادت امام زین‌العابدین علیه‌السلام با مشارکت اندیشمندان و پژوهشگران داخلی و خارجی، استان هرمزگان میزبان برگزاری ششمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) بود.

مسئولین برگزاری این کنگره امسال با تاسی به سیره و سنت این امام همام در راستای آزادی بندگان مسلمان و بردگان نیازمند، ضمن هماهنگی با ستاددیه استان هرمزگان نسبت به تسهیل شرایط آزادی 6 محکوم غیرعمد اقدام کردند که عمده این همکاری‌ در حوزه اخذ گذشت رضایتمندانه از تقریبا نیمی از بدهی‌های  این افراد بود.

شعار این طرح مردمی با همکاری ستادیه و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد استان هرمزگان با عنوان «رهایی از زندان نداری و نادانی» مطرح و به دنبال آن تا روز برگزاری آیین اختتامیه این کنگره علاوه بر آزادی مددجویان یادشده، بر اهمیت موضوع پیشگیری و آموزش همگانی در راستای کاهش محبوسان غیرعمد تاکید گردید.

طبق روایات اسلامی در زمینه آزادی بندگان دربند و سفارش معروف قرآنی مبنی بر «فَکُّ رَقَبَةٍ» از امام سجاد علیه‌السلام فرمایشات و ارجاعات تاریخی متعددی به ثبت رسیده است که شاید معروف‌ترین آن‌ها این حدیث متواتر باشد که فرمودند: «هیچ مؤمنی، بنده مؤمنی را آزاد نمی‌کند مگر این‌ که خداوند در برابر عضوی از اعضای آن بنده آزاد شده، جسم عامل این اقدام پسندیده را از آتش دوزخ ایمن سازد».

گفتنی است، مجموع بدهی این شش زندانی تحت حمایت ستاددیه که زمینه استخلاص آن‌ها در ششمین دوره کنگره بین‌المللی امام سجاد علیه‌اسلام فراهم شد، رقمی بالغ بر 5 میلیارد ریال بود که خوشبختانه با همکاری خوب اولیاءدم و طلبکاران مبلغی معادل 2 میلیارد ریال به صورت رضایتمندانه از شاکی پرونده‌ها گذشت اخذ شده است.

انتهای پیام /

۸ آبان ۱۳۹۵ ۱۳:۳۷
تعداد کلیک: ۲,۲۵۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.