English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

حمامی که دردسرساز شد/ حکایت «پدرخوانده» بخت‌‌برگشته

مددیار یک مرکز مراقبت و نگهداری از کودکان معلول جسمی و ذهنی که مشغول استحمام مددجویان بود، به خاطر سهل‌انگاری، سوختگی ناشی از آب داغ و فوت یکی از معلولان، راهی زندان شد.

 

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیــم، « ع.ی» مرد 38 ساله که یک دختر 14 ساله نیز دارد، برای گذران امور زندگی و تأمین معیشت خانواده، در یکی از مراکز توانبخشی و نگهداری معلولان ذهنی در مشهد، مشغول به کار می‌شود.

این مرکز با تعداد 37 نفر نیروی کار و 17 مددیار( پدرخوانده)، مراقبت از 40 نفر از معلولان را بر عهده داشته و در هر شیفت 18 ساعته، چهار نفر مددیار عهده دار وظایف محوله بودند.

در یکی از روزهای اسفند سال 90 مانند روال معمول، تعدادی از معلولان مرکز برای استحمام آماده می‌شوند و «پدرخوانده» داستان ما که با دریافتی ماهانه 600 هزار تومان از این مرکز، گذران زندگی می‌کرد، 10 نفر از معلولان را به سمت حمام هدایت می‌کند.

وسعت حمام حدود 15 متر و دارای سه دوش بوده که فقط دو دوش آن قابل استفاده بوده است. درجه حرارت آب داغ که از منبع تأسیسات تأمین می‌شد به وسیله مسئول تأسیسات با ترموستات تنظیم و حدود 50 درجه سانتی‌گراد بوده و با توجه به دمای هوای سرد زمستان، دوش‌های آب گرم قبلاً باز شده بودند تا به واسطه بخار، فضای حمام برای استحمام معلولان آماده شود.

در حین دوش گرفتن، یکی از مددجویان که جزو معلولان ذهنی کر و لال بوده، مدتی زیر دوش آب گرم قرار می‌گیرد غافل از اینکه دمای آب بالا می‌رود اما مددجو به خاطر معلولیتی که داشته هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌دهد.

ع.ی به محض اطلاع از وضعیت مددجو، او را از زیر دوش خارج و به خاطر سوختگی به بیمارستان منتقل می‌کند اما به دلیل درجه بالای سوختگی و شدت جراحت وارده، مددجو فوت می‌کند.

به دنبال وقوع این حادثه، پرونده‌‌ای به اتهام قتل شبه عمد تشکیل و دادگاه مدیر مرکز را به پرداخت 70 درصد دیه و «ع.ی» مددیار این مرکز را به پرداخت 30 درصد دیه کامل مررد مسلمان محکوم می‌کند. مدیر مرکز، دیه صادر شده را پرداخت می‌کند اما پدرخوانده بخت برگشته داستان ما، به خاطر ناتوانی در پرداخت دیه، 25 مرداد امسال راهی زندان می‌شود.

انتهای پیام/

۸ آبان ۱۳۹۵ ۰۸:۱۰
تعداد کلیک: ۲,۲۱۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.