English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

فعالیت ستاد دیه افزایش سلامت اجتماعی را به دنبال دارد

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: فعالیت ستاد دیه در جهت حفظ کرامت طبقات آسیب‌پذیر جامعه اسلامی بوده و توسعه فعالیت‌های آن ارتقای سلامت اجتماعی را به دنبال دارد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، فرهاد افشارنیا در جلسه هیات امناء نمایندگی ستاددیه در استان خوزستان اظهار کرد: آثار اقدامات ستاد مردمی دیه در رسیدگی به آلام محکومان غیرعمد، کاهش جمعیت کیفری و البته پیشگیری از تسری جرم در جامعه بر کسی پوشیده نیست و به یقین بازتاب مطلوب فعالیت‌های این مجموعه حمایتی در راستای حفظ و ارتقاء کرامت انسانی زندانیان نیازمند و خانواده‌های آبرومند آن‌ها می‌باشد.

وی بخشش از مال و جان را از مصادیق بارز فلسفه حسینی مطرح کرد و افزود : برخی از اقدامات و خدمات انساندوستانه می‌تواند علاوه بر آثار اجتماعی آن در زندگی فردی و خانوادگی افراد نیز منشاء اثر باشد که تببین و تبلیغ این مورد نیز باید مورد عنایت واقع شود.

رئیس هیات امناءستاد دیه خوزستان اثر دیگر فعالیت ستاد دیه را کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری مطرح کرد و گفت: جای محکومان مالی ناتوان در پرداخت بدهی در زندان نیست اما متاسفانه برابر قوانین پای این افراد به زندان کشیده می‌شود، حال اینکه ستاد دیه با احراز وضعیت نابسامان این افراد بی‌بضاعت تمام تمرکز خود را بر آزادی صرف می‌کند که البته می‌شود با قاطعیت این توجه را از حوزه درمان به پیشگیری معطوف کرد.

رئیس شورای قضائی خوزستان یادآور شد: به همت مسولین این نهاد مردمی در حال حاضر ستاددیه یک نهاد موفق در راستای خدمت‌رسانی به شمار می‌رود که مورد اعتماد آحاد جامعه نیز می‌باشد و مهم‌ترین پشتوانه آن هم همین اعتماد مردمی است.

رضا پوستچی، مدیرکل زندانهای خوزستان هم در این نشست حمایت رئیس کل دادگستری استان از مجموعه قضائی و اهداف نیک اندیشانه ستاد دیه را موجب افزایش انگیزه خدمتی اعلام کرد و با اشاره به اقدامات ستاد دیه در سال‌های اخیر گفت: به لطف خدا این ستاد مردم نهاد در دهه اخیر فعالیت‌های ماندگاری از جهت ساختار و تشکیلات اداری را طراحی کرده و هم از جهت کمکهای مردمی و برگزاری با شکوه جشن‌های گلریزان نتایج قابل اعتنایی را عملی کرده است.

انتهای پیام/

۲۷ مهر ۱۳۹۵ ۰۸:۵۸
تعداد کلیک: ۲,۲۷۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.