English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

#دعوت_به_خوبی آزادی دو محبوس غیرعمد را به دنبال داشت

اعضای یک کلاس هنری با تشکیل گروه «دعوت به خوبی» در فضای اینستاگرام و جلب مشارکت‌های مردمی زمینه آزادی دو محکوم غیرعمد را فراهم کردند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، خانم حیدری مدرس و مجری طرح‌های هنری نیکوکاری است که با مطرح کردن موضوع آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در کلاس‌های خود ضمن تشویق شاگردان و دوستانش با جمع‌آوری مبلغی معادل 150 میلیون ریال زمینه آزادی 2 مددجوی تحت حمایت ستاددیه را فراهم کرد.

وی در خصوص آشنایی خود با ستاددیه دیه می‌گوید: دو سال گذشته ستاددیه کشور در آستانه سال نو در قالب طرحی با عنوان «هر مسجد آزادی یک زندانی» با برپایی مراسم گلریزان در برخی مساجد تهران زمینه آزادی قریب به30 مددجوی تحت حمایت این نهاد مردمی را فراهم کرد. به دنبال اجرای این برنامه و با عنایت به استقبال خوب خیرین مسجد سادات اخوی (واقع در خیابان ایران) از همان شب دغدغه انجام کاری برای این دسته از زندانیان با من بود تا اینکه به ذهنم رسید با ظرفیتی که در برخی شبکه‌های اجتماعی وجود دارد با همیاری بستگان و آشنایان به هر اندازه‌ای که شد برای پرداخت دیه یا بدهی افراد ناتوان کاری انجام دهیم.

این نیکوکار تهرانی افزود: کلیه مبالغ این کار با هماهنگی ستاددیه جمع‌آوری شده و در تلاش هستیم این اقدام خداپسندانه را در مناسبت‌های دیگری باشیم و نتیجه کار را هم از طریق همین نهاد حمایتی به اطلاع عموم برسانیم.

خانم حیدری، بانی این اقدام انساندوستانه صبح امروز با حضور در ستاددیه کشور در مورد تجارب قبلی خود در زمینه جلب وجوهات مردمی گفت: پیش‌ از این گروه ما برای برای بیماران پوستی ای بی، کودکان سرطانی بیمارستان مفید، سالمندان کهریزک و بچه‌های کوره آجرپزی حوالی پایتخت نیز اقداماتی داشته‌ایم که این بار با یک جمع بزرگتری تلاش کردیم آزادی عزیزی را برای یک خانواده‌ چشم‌انتظار و آبرومند به ارمغان آوریم.

یکی از افرادی که زمینه آزادی او با همین اعتبار فراهم شد یک پدر ایلامی است که تکفل 5 عائله را بر عهده داشته اما به علت ایراد خسارت به وانت پیکانی که به طور موقت و طی یه قرارداد شفاهی برای کار به وی سپرده شده بود، در جریان یک تصادف رانندگی به وسیله نقلیه خسارتی وارد می‌سازد که به علت تقصیرش در سانحه با عنوان ناتوانی در پرداخت خسارت مالی از 13 تیر ماه سال جاری با طرح شکایت مالک وانت در زندان دره‌شهر حبس بود.

محکوم استخلاص یافته دیگر هم جوانی 29 ساله است که بابت ضمانت نسبت به صدور یک برگه چک اقدام می‌کند اما در ادامه با متواری شدن فردی که به بهانه گرفتن وام درخواست ضمانت از این محبوس مازنردانی را کرده بود، این ضامن بدشانس علی‌رغم کاهش مبلغ محکوم‌به تا 5 میلیون تومان اما برای مابقی بدهی خود از 25 مرداد ماه در زندان نور تحمل حبس می‌کرد.

علاوه بر کمپین‌های هنرمندان در قالب طرح‌هایی چون «مهر برای مهر»، «طبیعت و تولد» و نیز گروه تلگرامی «مهربانی» که با حضور جمعی از پزشکان کشورمان با هدف کمک به مددجویان واجد شرایط ستاددیه تشکیل شد، این چندمین نمونه‌ای است که خیرین خداجوی با استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی نسبت به انجام امور خیریه اقدام می‌کنند اما نکته‌ای که حایز اهمیت است تمامی این فعالیت‌ها پیش از شروع با هماهنگی ستاددیه کشور انجام شده و نتیجه این گعهده‌های خیرخواهانه نیز از طریق همین نهاد مردمی اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام /

۲۵ مهر ۱۳۹۵ ۱۳:۰۳
تعداد کلیک: ۲,۴۳۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.