English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مجلس وزیر اقتصاد را بابت زندانیان بیمه توسعه فرا‌خواند

مشکلات پرونده بیمه توسعه، اگرچه حالا به پیچیدگی نخستین روزهای طرح آن در اسفند۹۳ نیست، اما همچنان عده‌ای از زیان‌دیدگان درگیر این پرونده هستند.

 

روزنامه همشهری:  با اینکه بخش‌هایی مانند صندوق خسارات بدنی در این باره مسئولیت دارند، اما بیمه مرکزی مسئولیت پرونده را به بیمه ایران سپرده است. بیمه ایران نیز هر چند بخش قابل توجهی از این مسئولیت را به انجام رسانده، اما هنوز این پرونده بسته نشده است. اگر‌چه محسن پورکیانی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل بیمه ایران از آزادی تمامی زندانیان بیمه توسعه با پرداخت دیه از سوی بیمه ایران خبر داده، اما پیگیری‌های همشهری حاکی از حضور نزدیک به 100بیمه‌گذار بیمه توسعه در زندان‌ها به‌دلیل پرداخت‌نشدن تعهدات بیمه‌ای آنهاست. بیمه‌گذاران بیمه توسعه که به‌دلیل نپرداختن تعهد بیمه‌ای در زندان به‌سرمی‌برند در 31 استان کشور تحمل حبس می‌کنند و به‌دلیل اتمام مهلت دوساله پرداخت دیه از سوی مابقی بیمه‌گذاران تا چند‌ماه آینده تعداد زیادی از این افراد به‌دلیل پرداخت‌نشدن دیه توسط بیمه به زندان می‌افتند. این در حالی است که تا‌کنون 700 زندانی بیمه توسعه با پرداخت دیه آزاد شده‌ و 520میلیاردتومان خسارت بیمه توسعه پرداخت شده است.

    پیگیری در مجلس

جلیل رحیمی جهان‌آبادی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تأکید بر اینکه بیمه ایران درخصوص بیمه‌گذاران بیمه توسعه به تعهداتش عمل نمی‌کند، به همشهری گفت: «تماس‌های زیادی از سوی بیمه‌گذاران بیمه توسعه با نمایندگان مردم در خانه ملت گرفته می‌شود و تعداد زیادی از بیمه‌گذاران این بیمه به‌دلیل پرداخت نشدن دیه در زندان به‌سرمی‌برند این در حالی است که نامه‌نگاری‌هایی که با مسئولان پرونده درخصوص این موضوع داشته‌ایم، تا‌کنون بی‌پاسخ مانده است.»

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد در خانه ملت با اعلام اینکه تا‌کنون گزارش جامعی درخصوص اینکه چند نفر درگیر این مشکل هستند نداشته‌ایم و بیمه هم اعلام نمی‌کند که چه تعداد افراد در این خصوص در زندان هستند، افزود: «اگر آماری در این زمینه داشته باشیم، بهتر می‌توانیم تصمیم‌گیری کنیم. درصورتی که بیمه ایران به نامه‌نگاری‌ها در این خصوص پاسخ ندهد تا تکلیف این افراد مشخص شود، مسئولان این شرکت و وزیر اقتصاد را به مجلس دعوت می‌کنیم تا در کمیسیون قضایی به ابهامات این مسئله پاسخ دهند و تکلیف این بیمه‌گذاران را مشخص کنند.»

محمد اسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در خانه ملت نیز با اشاره به اینکه بیمه مرکزی نباید مسئولیت خود را در این زمینه فراموش کند، به همشهری گفت: «بیمه مرکزی نباید به‌عنوان نهاد بالادست بیمه ایران مسئولیت خود را در این زمینه فراموش کند. از طرف دیگر دستگاه‌های نظارتی هم باید به اقدامات بیمه ایران به‌عنوان بیمه جایگزین نظارت داشته باشند و به‌صورت جدی وارد عمل شوند چراکه موضوع سرنوشت مردم و خانواده‌های این افراد در میان است.» وی با تأکید بر اینکه همه نمایندگان نیز باید به این مسئله ورود پیدا کنند و نگذارند بیشتر از این مسئله بیمه‌گذاران بیمه توسعه دامنه‌دار و طولانی شود، تصریح کرد: «نباید شاهد باشیم که یک عده به‌دلیل مسامحه‌کاری دیگران به زندان بیفتند. ‌درصورتی که وضعیت بیمه‌گذاران بیمه توسعه مشخص نشود و شاهد به زندان افتادن این افراد باشیم، از وزیر اقتصاد درخواست می‌کنیم تا در خانه ملت به سؤالات نمایندگان در این خصوص پاسخ دهد و این مسئله را فیصله دهد.»

    موضوع پیگیری می‌شود

بسته نشدن پرونده بیمه توسعه در حالی است که پیش از این سخنگوی قوه قضائیه نیز بر لزوم پیگیری این موضوع تاکید کرده بود.تا‌کنون تماس‌های همشهری با بیمه توسعه، صندوق خسارات بدنی و بازپرس پرونده بی‌نتیجه مانده است. به‌زودی و در پیگیری این موضوع گفت‌وگویی با مدیرعامل بیمه ایران منتشر می‌شود.

انتهای پیام /

۵ مهر ۱۳۹۵ ۱۶:۱۵
تعداد کلیک: ۲,۱۲۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (1 رای)
  • حسین
  • ۵ مهر ۱۳۹۵ ۱۸:۵۷
  • 0
  • 0
    0

سلام خسته نباشید موضوع که ما جمع 300 نفری پیگیرش هستیم قانون اخذ گواهینامست بدون پایان خدمت که در تاریخ 20/2/1395 در صحن علنی مجلس تصویب به تصویب رسیده توسط نمایندگان و در تاریخ 29/2/1395 به تایید شورای محترم نگهبان رسدیه و رئیس جمهور 17/3/1395 به وزارت
اقتصاد و دارایی ابلاغ کردند تو این قانون مهلت 3 ماه ای بود که قرار بوده این لاحیرو نیروی انتظامیی بسترشو فراهم کنه و تا 3ماه دیگر اجراش کنه یعنی تا 17 شهریور 95 باید اجرا میشد این طرح ولی متاسفانه تا امروز 5 مهر ماه 95 هنوز این طرح اجرا نشده


امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.