English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

بازخوانی پرونده مردی که راهی بازار شد اما از زندان سر درآورد

مرد عیال‌واری که برای خرید در و پنجره منزل باجناقش به همراه او راهی بازار شده بوده، در پی یک اتفاق ساده و ناخواسته سر از زندان درآورد.

خبرگزاری فارس - سعیده اسدیان: تیرماه امسال بود که خبر وقوع یک حادثه دلخراش در یکی از شهرستان‌های کشور در صفحه حوادث روزنامه‌ها منتشر شد.

ماجرا از این قرار بود که مرد میانسالی برای خرید یک در آهنی دست دوم برای منزل باجناق خود با وی راهی بازار می‌شود و پس از جستجو در چند مغازه، سرانجام جنسی را که با مبلغ مورد نظر آن‌ها مطابق بود پیدا می‌کنند.

نهایتا درب مورد نظر در یک مغازه کوچک و در شرایطی پیدا می‌شود که بسیاری از اقلام فلزی سنگین دیگر مقابل آن چیده شده بود، به همین جهت متهم حادثه به همراه باجناقش شروع به خالی کردن اجناس فراوان و سنگین مقابل جنس مورد نظر خودشان می‌کنند که ناگهان سنگینی یکی از درهایی که با کمک فروشنده کنار گذاشته بودند منجر به سقوط ده‌ها درب فلزی بزرگ دیگر که به حالت قائم در مغازه نگهداری می‌شدند شده و همین اتفاق بسیار تلخ مرگ باجناق او را رقم زده و در ادامه این مددجو را با درصد تقصیر مشخص راهی زندان می‌کند.

در این حادثه فروشنده به دلیل عدم رعایت برخی اصول 50 درصد مقصر شناخته شده و  خود مقتول هم تا 10 درصد مقصر می‌شود و این زندانی نیازمندی هم که تنها به عنوان همراه در این ماجرا حضور داشته و اشتباه او تنها در جابجایی نادرست وسایل مغازه بوده هم با 40 درصد تقصیر به حبس محکوم  می‌شود.

در حال حاضر پرونده این مددجو روی میز عباس کشانی، مدیر امور استان‌های ستاد دیه کشور است و با وجود اینکه عنصر عمد در این ماجرا کاملاً رنگ باخته و خانواده این زندانی نیازمند نیز برای آزادی سرپرست خودشان تا مبلغ 27 میلیون تومان را تهیه کرده‌اند، اما برای باقی دیه نفس یعنی 63 میلیون تومان الباقی هنوز شخص یادشده که اموال و دارایی دیگری ندارند نیازمند کمک خیرین نیکوکار کشورمان می‌باشد.

 هم اکنون 6 هزار 465 نفر از هموطنان ما به دلیل ارتکاب جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری به صورت تک قرار در زندان‌های کشور به سر می برند، افراد نیازمند و اغلب آبرومندی که ناخواسته به دلیل وقوع حادثه‌ای ناگهانی در موضوعات مختلفی چون تصادفات رانندگی، وقوع حوادث کارگاهی یا صدور چک بلامحل (غیرکلاهبرداری) و حتی قبول مهریه‌های معقول اما غیرقابل پرداخت راهی زندان شده و در ادامه به خاطر عجز در پرداخت دین یا بدهی خودشان بدون پشتوانه مالی، عمرشان را در پشت میله‌های زندان سپری می‌کنند.

ستاد دیه کشور در طول 24 سال گذشته توانسته با کمک‌های مردم نوع دوست کشورمان و همچنین حمایت‌های مسئولین بیش از 80 هزار نفر از زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری را در سطح کشور از زندان آزاد کرده و به آغوش خانواده بازگرداند.

شماره حساب 74/74 جام بانک ملت (شعبه مستقل مرکزی) و حساب 0155550000004 سیبای بانک ملی به شماره کارت 7503 – 9951 – 9911 – 6037 به نام ستاددیه کشور آماده دریافت کمک‌های نقدی شما برای آزادی این زندانی نیازمند است.

۱۹ مهر ۱۳۹۳ ۱۲:۴۲
تعداد کلیک: ۳,۴۷۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.