English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کارگر غیرمتخصص سیستانی پس‌از تحمل ماه‌ها حبس آزاد شد

کارگر ساده سیستانی که به دنبال ورشکستگی و کلاهبرداری شریک خودش در زندان به سر می‌برد پس از تحمل ماه‌ها حبس با تلاش ستاددیه سیستان و بلوچستان و کمک خیرین این استان آزاد شد.

 

فرزانه فریدونی - خبرگزاری مــوج: «فرهاد-الف» کارگر ساده‌ در یکی از مرغداری‌های شهرستان‌ زابل بود که سال‌ها از این طریق امرار معاش می‌کرد. این فرد دارای پنج فرزند (چهار پسر و یک  دختر) است که از راه حلال و کار در این مجموعه صنعتی خرج تحصیل و مدرسه آنها را تامین می کرد.

نامبرده در سال ۸۸ به‌دلیل ورشکستگی مرغداری بیکار و پس از آن با مشکلات جسمی و روحی زیادی دست و پنجه نرم کرد. بیکار شدن و بدوش کشیدن بار زندگی، فرهاد را به این نتیجه می رساند که شغلی برای خود دست و پا کند و به همین دلیل اقدام به اخذ تسهیلات از یکی از صندوق‌های اعتباری می‌کند تا شاید بتواند از این طریق مخارج زندگی خود را تامین کند و شرمنده خانواده اش نشود.

فرهاد پس از دریافت وام از صندوق با شخص دیگری که در این حرفه تخصص دارد، شریک می شود و اقدام به باز کردن فروشگاه لوازم الکترونیکی می‌کند. وی و شریکش در ابتدای کار روزهای خوبی را پشت سر گذاشتند و همه چیز بر وفق مراد بود  تا جایی که پس از مدتی موفق می‌شود مقداری از دیون خودش رو به صندوق پرداخت کند .

بعد از گذشت چندین ماه کار و کاسبی خوب، این موفقیت و خوشی چندی طول نکشید و شریک فرهاد به‌دلایل نامعلوم فروشگاه را ترک کرد و فرهاد به جهت نداشتن تخصص در این راه، دچار ورشکستگی می‌شود تا جایی که موفق به پرداخت دیون خود به صندوق نمی‌شود و با شکایت صندوق و رای صادره از طرف دادگاه در ابتدای سال، وی روانه زندان می شود.

فرهاد-الف مددجویی است که با بیماری آسم دست و پنجه نرم می کند و مشکلات حاد تنفسی دارد. وی مدتی در زندان زابل به دلیل عدم پرداخت بدهی خود متحمل حبس شد و در این ۵ ماه، خانواده ۶ نفره این مددجو هیچ حمایتی نشده و منبع درآمدی نداشتند.

فرهاد-الف در این مدت چشم انتظار کمک بود تا اینکه با تلاش واحد مددکاری ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان بخشی از مبلغ بدهی وی از شکات بصورت گذشت رضایتمندانه گرفته شد. همچنین بخش دیگری از بدهی فرهاد توسط منابع ستاد دیه استان پرداخت شد و بعد از ۵ ماه تحمل حبس، مقدمات آزادی وی فراهم شد و این مددجو به آغوش گرم خانواده خویش بازگشت.

انتهای پیام /

۱۴ شهریور ۱۳۹۵ ۰۹:۵۰
تعداد کلیک: ۲,۱۸۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.