English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

حکایت چاهی که دردسرساز شد

«سعید - ح» که برای هدایت فاضلاب خانگی نسبت به حفر یک دهانه چاه در مقابل خانه روستایی خود کرده بود به دلیل عدم رعایت چند نکته ساده روانه زندان شد.

 

 به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیـم، مرد روستایی که با کار کردن روی زمین‌های کشاورزی، معاش همسر و دو دختر 6 ساله‌اش را تامین می‌کرد، به خاطر یک سهل‌انگاری حالا در زندان است و و گذران زندگی برای همسر و دخترانش که سایه پدر بالای سرشان نیست، بسیار دشوار است.

ماجرا به روزی باز می‌گردد که «سعید» مقابل منزلش یک حلقه چاه فاضلاب حفر می‌کند اما درپوشی روی آن نمی‌گذارد و همین سهل‌انگاری، کار دستش می‌دهد چون پسر بچه هفت ساله همسایه در تاریکی شب داخل چاه می‌افتد و فوت می‌کند.

با شکایت پدر و مادر پسربچه فوت شده، برای سعید در دادگاه پرونده تشکیل می‌شود و دادگاه او را در وقوع این حادثه 70 درصد و خانواده پسربچه فوت شده را به خاطر اهمال در نگهداری فرزند خردسالشان، 30 درصد مقصر می‌شناسد.

در نهایت مرد روستایی با حکم دادگاه به 91 روز حبس بابت اهمال و سهل‌انگاری و 70 درصد دیه کامل مرد مسلمان محکوم می‌شود.

سعید که از 17 آبان سال 94 راهی زندان شده بود باید اسفند سال گذشته از زندان آزاد می‌شد اما به خاطر ناتوانی در پرداخت مبلغ دیه 110 میلیون تومانی همچنان در زندان است و دخترانش چشم انتظار پدر هستند.

ستاد دیه با اطلاع از این پرونده، به ماجرا ورود می‌کند و موفق می‌شود از خانواده متوفی، 50 میلیون تومان گذشت بگیرد و خانواده سعید نیز در این مدت توانسته‌اند با فروش خانه و زندگی، 10 میلیون تومان فراهم کنند اما مرد روستایی برای آزادی از زندان همچنان 50 میلیون تومان دیگر نیاز دارد. ستاد دیه موفق شده با کمک یکی از بانک‌ها، زمینه اعطای باقی مانده مبلغ دیه را به صورت وام فراهم کند اما مرد روستایی نه تنها از پرداخت اقساط آن عاجز است بلکه ضمانت‌های لازم را هم برای گرفتن وام ندارد.

هر چند سعید به خاطر سهل‌انگاری یک خانواده را داغدار و خود را راهی زندان کرده است اما قطعاً دختران 6 ساله او گناهی ندارند که امروز پدر بالای سرشان نباشد.

خیرین و نیکوکاران برای کمک به این مرد روستایی و سایر زندانیان نیازمند و محکومان جرائم مالی غیرعمد، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب 74/74 بانک ملت به نام ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند پرداخت کنند.

انتهای پیام/

۱۳ شهریور ۱۳۹۵ ۱۴:۲۷
تعداد کلیک: ۲,۱۷۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.