English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

بدهی 850 زندانی غیرعمد استان فارس 130 میلیارد است

مدیرعامل ستاددیه فارس با اشاره به جمعیت 851 نفری محکومان غیرعمد این استان گفت: مجموع بدهی این تعداد زندانی رقمی بیش از 130 میلیارد تومان می‌باشد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، به منظور رسیدگی به مشکلات زندانیان جرائم غیرعمد تحت حمایت این مجموعه و در راستای کاهش جمعیت کیفری استان، سید رضا اسکندری مدیرعامل ستاددیه استان فارس در معیت 7 نفر از کارشناسان این نهاد مردمی  از زندان مرکزی شیراز بازدید کردند.

در این بازدید که برای ارایه مشاوره و رفع نواقص موجود در پرونده‌های مفتوح در ستاد دیه به 199 زندانیان واجد شرایط حضوری ملاقات گردید، مدیرعامل ستاددیه شعبه استان فارس در جمع این دسته از محبوسان اظهار کرد: در فرآیند آزادی یک محکوم ما موظف به اجرای دقیق شیوه‌نامه و دستورالعمل‌های‌ ارسالی از سوی ستاد دیه کشور هستیم که جزییات ارایه تسهیلات و احراز صلاحیت برای اعطای وام‌های بدون سود با رعایت جزییات دقیق در آن اعمال شده و لذا ما مساعدتی برای افرادی که طبق استشهاد گروه تحقیق محرز به دستگیری اعلام نمی‌شوند قائل نشده و ریالی به افراد غیر مستحق پرداخت نکرده و اهتمام داریم این مشی همچنان با همین حساسیت پیگیری شود.

وی افزود: با همکاری خوب مددکاران این زندان شناسایی زندانیان جرائم غیرعمد و نیازمند، در کمترین فرصت و با دقت کامل انجام شده و هر مددجویی در بدو ورود به زندان اگر  واجد شرایط حمایتی این ستاد مردم نهاد قرار گیرد، پرونده او در کمترین زمان تشکیل و در ادامه جهت انجام تحقیقات جامع در خصوص وضعیت مالی و خانوادگی این افراد و قرار گرفتن نام آن‌ها در فرآیند آزادی اطلاعات اکتسابی در اختیار ستاددیه قرار می‌گیرد.

اسکندری یادآور شد: هم‌اکنون 851 زندانیان جرائم غیرعمد با مجموع بدهی 1358 میلیارد ریالی در زندان‌های سطح این استان فارس تحمل حبس می‌کنند که برای استخلاص تمامی آن‌ها مراحل 14 گانه آزادی اعمال و در نهایت فرد در صورت نیازمندی و آبرومندی از بند حبس رهایی می‌یابد.

وی با اشاره به این‌که سال گذشته 615 محکوم غیرعمد استان فارس با تلاش ستاد دیه طعم آزادی را چشیده‌اند، گفت: از این تعداد زندانی که 13 نفر آن‌ها را نیز زنان شامل می‌شدند 450 زندانی با محکومیت مالی روانه زندان شده‌ بودند که همین بدهکاران ناشی از صدور چک‌های بلامحل بیشترین نوع جرائم را به خود اختصاص داده بودند.

گفتنی است، سال 94 ستاد دیه استان فارس در مسیر آزادی 615 مددجوی خود که با بدهی سنگین 1016 میلیارد ریالی روانه زندان شده بودند توفیق داشت بیش از نیمی از این مبلغ که به طور دقیق اعتباری معادل 635 میلیارد ریال می‌شود را از سوی شکات گذشت رضایتمندانه اخذ کند.

a1

انتهای پیام /

۶ شهریور ۱۳۹۵ ۰۹:۰۵
تعداد کلیک: ۲,۱۴۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.