English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

محکومان‌غیرعمدبیش‌ازآن‌که‌متجاهربه‌قانون‌باشندجاهل‌به‌آن‌هستند

مدیرعامل ستاد دیه استان گیلان گفت: مددجویان این مجموعه مردم نهاد بیش از آن که تجری از اوامر و نواهی قانونگذار داشته باشند بیشتر به دلیل جهل به وجود بسیاری از قانون راهی حبس شده‌اند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، حمید کامران زاده در جمع محکومان جرائم غیرعمد زندان مرکزی رشت اظهار کرد: تساهل به قوانین و تسامح نسبت به وجود مقررات دلیل عمده بیشتر محکومیت‌های حبس مددجویان این نهاد مردمی است و هر چند سوء نیتی مجرمانه در اقدام ارتکابی زندانیان غیرعمد وجود ندارد اما نتایج زیان‌بار بسیاری از اتفاقات ناخواسته که ممکن است به مرگ و صدمه جسمی و روانی بسیاری از هموطنان منجر شود با یک عمل احتیاطی و رعایت یک سری نکات ایمنی به سادگی قابل پیش‌بینی و پیشگیری هستند.

وی با اشاره به این که محکومیت‌های مالی همچنان بیشترین آمار محبوسان تحت حمایت ستاددیه را شامل می‌شوند، افزود: بسیاری از ما با تصوری باطل و با فرض بر این که می‌شود راه صد ساله را یک شبه طی کرد پای معاملاتی می‌نشینیم و انتهای معادلاتی را امضا یا ضمانت می‌کنیم که این عمل جز تباهی فردی و خانوادگی ما حاصل دیگری ندارد.

مدیرعامل ستاددیه با انتقاد از تعهد مهریه‌های نامعقول از سوی بسیاری از جوانان گفت: با وجود تبلیغات و با اطلاع‌رسانی عمومی از میزان بدهکاران در بند این مهریه‌های غیراسلامی و غیرعقلایی متاسفانه ما باز در این مجموعه حمایتی شاهد هستیم جوانی که تاکنون در تمام عمر خود تعداد 2 سکه را با هم ندیده زیر بار ازدواجی با مهریه 500 سکه و یا بیشتر از این هم می‌رود و سینه سپر می‌کند که «ای آقا مهریه رو کی داده و کی گرفته ؟!».

کامران زاده با اشاره به بیانان رهبر معظم انقلاب در مورد توجه به سبک زندگی اسلامی گفت: انسان هیچ وقت از چیزی سیراب نمی‌شود اما چه جایگاهی پیدا می‌کند فردی که در هر رشته‌ و موقعیتی که قرار دادرد بتواند درس قانعت را در درون خود نهادینه کرده و در عصر انکار ارزش‌های معنوی و حتی اصول عقلی و قواعد اجتماعی توجه به سیره زندگی ائمه معصومین و اولیاء مقرب الهی را پیشه خود سازد و دوری از تجملات و مهریه‌های سنگین برای او دردآور و ناممکن نباشد.

در این دیدار به وضعیت پرونده 38 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد این ندامتگاه رسیدگی و با درخواست جمعی برای تشکیل پرونده آن‌ها در ستاد دیه موافت گردید.

a1

انتهای پیام /

۳۱ مرداد ۱۳۹۵ ۰۹:۰۲
تعداد کلیک: ۲,۵۶۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.