English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

تیر به‌جا مانده در اسلحه خدمت دو سرباز وظیفه را ناتمام گذاشت

سرباز قصه ما هیچ وقت فکر نمی کرد که به خاطر یک شوخی مرگبار بهترین روزهای عمرش را پشت میله‌های زندان باشد. یک شوخی بی‌تدبیر که خدمت خودش و دوست صمیمی‌اش را ناتمام گذاشت.

 

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میـزان، محمد می‌خواست شیطنت کند و به یاد خاطرات دوران کودکی خود افتاد، اسلحه را به سوی مهرداد نشانه گرفت، اما این تیر به زندگی قدیمی‌ترین دوستش پایان داد.

محمد 23 ساله ساکن گرگان است ، درسال  92 زمانی که به عنوان سرباز وظیفه در قسمت اسلحه خانه مشغول خدمت بود اسلحه کلت فرمانده شیفت را برداشت و خشاب آن را خالی کرد غافل از اینکه در شمارش تعداد فشنگها اشتباه کرده و یک عدد فشنگ در داخل اسلحه باقی مانده است.

این سرباز وظیفه که هنوز دوماهی از خدمتش نگذشته بود به شوخی پیشانی مهرداد را نشانه می‌گیرد اما نمی‌داند که چه سرنوشت شومی در انتظارش است.گلوله در فاصله نیم متری به پیشانی او برخورد کرد و فوت هم خدمتی‌اش را رقم زد.

طبق حکم قضایی وی به دیه ای 190 میلیون تومانی محکوم می‌شود که در ادامه با محرز دانستن عدم استطاعت مالی در قالب تسهیلات بانکی بدون سود تا میزان 133 میلیون تومان به این مددجو وام اعطا می‌شود اما هم‌اکنون این محکوم برای آزادی تنها نیازمند 57 میلیون تومان است .

محمد در حال حاضر در زندان مرکزی گرگان تحمل کیفر می کند، پدرش از کارافتاده و مادرش نان آور 5 سرعائله است که با سختی روزگارش را می گذراند.

نیکوکارانی که استطاعت کمک به این زندانی را دارند می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب 74/74 بانک ملت به نام «ستاد دیه کشور» واریز کرده و برای اختصاص مبلغ پرداختی جهت آزادی این مددجو، فیش‌ پرداختی را با تحریر موضوع کمک به شماره 88916011 دورنگار کرده و یا با روابط عمومی ستاددیه با تلفن تماس 15 - 88916012 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام / 

۳۰ مرداد ۱۳۹۵ ۱۴:۱۶
تعداد کلیک: ۱,۹۶۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.