English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کمیته‌کاهش‌جمعیت‌کیفری آزادی۲۰محکوم غیرعمد را به‌دنبال‌داشت

برگزاری دهمین جلسه کمیته کاهش جمعیت کیفری استان فارس، آزادی تعداد ۲۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد تحت حمایت ستاد دیه را به دنبال داشت.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، در دهمین جلسه کمیته کاهش جمعیت کیفری که با حضور اعضای این کمیته به میزبانی ستاد دیه استان فارس تشکیل گردید، پرونده تعداد بیست نفر از زندانیان جرائم غیرعمد مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید بدهی این افراد که مبلغی معادل 4میلیارد ریال می‌باشد در راستای حبس زدایی با مشارکت نهادهای حمایتی آزاد شوند.

در این جلسه سید رضا اسکندری، مدیرعامل ستاددیه این استان در سخنانی گفت: زندانیانی که بابت بدهی زیر پنج میلیون تومان روانه زندان می‌شوند با قید الویت رسیدگی به ‌آن‌ها آغاز و نسبت به آزادی فوری افراد اقدام می‌شود که تسریع در این روند بیش از هر امری به ارتباط خوب مددکاران زندان‌ها با این مجموعه مردمی دارد.

وی با اشاره به اینکه اصل بدهی این 20 مددجوی جرایم غیر عمد  4 میلیارد ریال می‌باشد، یادآور شد: به همت کمیته صلح  وسازش مستقر در ستاد دیه استان به دلیل وضعیت خاص مددجویان و نیز جرایم ارتکابی صورت گرفته که فاقد هر گونه سوء نیت مجرمانه هستند، پیش‌بینی می‌شود تا50 درصد این محکوم‌به را از شکات و اولیاءدم گذشت داشته باشیم.

اسکندری، گفت: با اتکا به کمک‌های مردمی بیش از  7 هزار نفر  زندانی جرایم غیر عمد از ابتدای فعالیت ستاد دیه در این استان از بند حبس آزاد شده‌اند که از این تعداد 2هزار و 939 نفر در زمینه پرداخت دیه و 4هزار و 96 نفر در زمینه بدهی مالی روانه زندان شده بودند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به 851 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در زندان‌های استان فارس نگهداری می‌شوند، افزود: بدهی این زندانیان بیش از 1358 میلیارد ریال است که برای استخلاص آن‌ها تنها به کمک‌های نوعدوستانه خیرین و همکاری شکات تمرکز داشته و به مانند سال‌های قبل هیچ اعتبار دولتی را مطالبه نکرده و نخواهیم کرد.

اسکندری تاکید کرد: سال گذشته 615 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان فارس با تلاش ستاد دیه استان آزاد شدند که602 نفر از این افراد مرد و 13 نفر آن‌ها را نیز بانوان تشکیل می‌دادند که 405 نفر از این محکومان به دلیل بدهی مالی و 210 نفر از آنها را نیز محکومان دیه شامل می‌شدند که با یک بدهی نزدیک به 1016میلیارد ریالی روانه زندان شده بودند.

گفتنی است، عبدالمجید کشوری معاون سلامت اصلاح و تربیت زندان‌های استان، قاسم اسکندری مدیر زندان مرکزی شیراز، حمید محمدی رئیس مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی شیراز، علی محمد رحیمی مدیرکانون اصلاح و تربیت، علی‌اکبر منصوری رئیس بازداشتگاه مرکزی و منوچهر کمایی معاون زندان شماره دو شیراز از دیگر اعضای حاضر در این جلسه بودند.

انتهای پیام /

۳۰ مرداد ۱۳۹۵ ۰۹:۵۲
تعداد کلیک: ۱,۹۷۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.