English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

یک بی‌احتیاطی حبس کارفرمای ایثارگر را به‌دنبال داشت

«یاسر» مددجوی در بند که سابقه ایثارگری هم دارد، از ابتدای آبان ماه سال گذشته به دلیل عدم رعایت ایمنی در کار، مسبب قتل غیرعمد کارگرش شده و راهی زندانی مرکزی استان کردستان می‌شود.

 

به گزارش ایســنا، محبوس 55 ساله تحت حمایت ستاد دیه، طبق تقویم زندان تا 5 آبان ماه سال 95 حبس دارد و طبق استعلام انجام گرفته از شعبه اجرای سنندج، میزان دیه او 2 میلیارد و 200 میلیون ریال است.

براساس استعلام از ستاددیه وی به همراه کارگر 22 ساله خود به منظور اجرای سفت کاری در طبقات ملکی واقع در حاشیه یک بزرگراه مشغول کار بودند که به دنبال اولین باران پاییزی دو سال گذشته، در لبه بام متوجه واکنش عجیبی از سوی عماد شده و در ادامه با پرت شدن او از بلندی شاهد مرگش می‌شود، مرگی که خون آن به نوعی دامن این کارفرمای بدشانس را رنگین می‌کند.

 از آنجا که محل مورد نظر در حریم برق فشار قوی قرار داشته و در لحظه وقوع حادثه کار قابل تعریفی به جز کنار زدن پوشش نایلونی بر روی پشت بام برای کارگر وجود نداشته است؛ لذا در اثر این که فاصله محل استقرار پوشش نایلونی تا سیم‌های برق موجود بر روی پشت‌بام بیشتر از شعاع عمل کار برای کنار زدن پوشش نایلونی بوده ، این اتفاق تلخ رقم می‌خورد و کارگر فوت می کند.

«یاسر» به موجب مواد 91 و 95 قانون کار که مسئولیت اجرای مقررات ساختمانی را بر عهده کارفرما می‌داند به میزان 60 درصد و کارگر متوفی هم به موجب مواد یک و سه از فصل دوم آیین نامه حفاظت و ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی به 40 درصد محکوم می‌شوند.

براساس این گزارش، این مددجو همچنان در حبس به سر می برد و خیرینی که دوست دارند می توانند برای آزادی وی مساعدت های لازم را داشته باشند.

انتهای پیام /

۱۷ مرداد ۱۳۹۵ ۱۶:۱۳
تعداد کلیک: ۲,۱۴۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.