English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

بازگشت به زندان مددجویان تحت حمایت ستاددیه یک درصد است

مدیرعامل ستاددیه خوزستان با بیان کاهش آمار زندانیان غیرعمد این استان گفت: در 18 ماه گذشته بازگشت به زندان مددجویان تحت پوشش ستاد دیه تنها یک درصد بوده است.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، حجت‌الاسلام قدرت هاشم‌نیا افزود: طی یک و نیم سال گذشته از مجموع زندانیان آزاد شده از سوی ستاد دیه، فقط دو نفر مددجو به زندان بازگشته‌اند که این نشان دهنده تلاش این مجموعه حمایتی در کاهش پایدار جمعیت کیفری زندانیان دارد.

وی با اشاره به عملکرد این ستاد اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۴ تاکنون بیش از ۴۱۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد نیازمند با حمایت صد در صدی خیرین خداجو از بند حبس رهایی یافته‌‎اند.

مدیرعامل ستاددیه این استان با اشاره به وضعیت دو زندانی یادشده گفت: این افراد از آنجا که انگیزه عمدی در وقوع جرم نداشته‌اند به سبب عجز و ناتوانی در رد دیون پس از برخورداری از تسهیلات این ستاد به دلیل عدم توانایی در جبران تمامی شکات مجدد با صدور چک‌های بانکی و عدم موفقیت در تامین وجه تعهد شده روانه زندان شده‌اند.

هاشم‌نیا ادامه داد: این محبوسان مالی در مدت کوتاهی بعد از آزادی مجدد با صدور چک‌های بلامحل و البته غیرکلاهبردارانه روانه زندان سپیدار شده‌اند که با وجود اثبات موقعیت سابق این دو نفر برای طلبکاران و ستاد دیه خارج از حیطه این مجموعه می‌باشد.

هر فرد فقط یک مرتبه از خدمات ستاددیه بهره‌مند می‌شود

وی تصریح کرد: این جرائم هرچند بیشتر به سبب فاصله آنها از روند عادی زندگی و مشکلات ناشی از آن حادث شده اما طبق اساسنامه ستاددیه «هر فرد فقط یک مرتبه می‌تواند از خدمات حمایتی ستاد برخوردار شود و در صورت ورود مجدد به زندان ولو به سبب ارتکاب جرائم غیر عمد امکان بهره‌مندی او از خدمات و تسهیلات ستاد ممکن نیست».

مدیرعامل ستاددیه در ادامه با اشاره به یکی از پرونده‌های خاص مفتوح در این نهاد مردمی گفت: مددجویی با نام «سروش-ن» که به دلیل محکومیت مالی به پرداخت مبلغ ۲ میلیارد و ۵۳۲ میلیون ریال به شاکی خود به حبس محکوم شده بود با مساعدت کمیته صلح و سازش این ستاد از زندان رهایی یافت.

وی با تقدیر از همیاری شکات پرونده‌های خصوصی افزود : اغلب پرونده‌های جرائم غیر عمد این استان با گذشت شکات خاتمه پیدا می‌کنند که در یک نگاه کلی می‌توان کاهش قریب به 50 درصدی مبلغ کل بدهی افراد زندانی را نیز در مسیر همین همیاری شکات می‌توان تعریف کرد.

آزادی یک زندانی با رضایت ۲ میلیارد و ۲۸۲ میلیون ریالی شاکی

هاشم‌نیا در مورد وضعیت این محکوم استخلاص یافته اظهار کرد: این جوان 29 ساله که به سبب فعالیت اقتصادی و افت و خیز بازار رقابتی در پرداخت بدهی خود از سال ۹۳ زندانی بود در نهایت با گذشت شاکی مجموع محکوم‌به به مبلغی معادل 250 میلیون ریال کاهش یافت .

مدیرعامل ستاددیه استان خوزستان افزود: در سال ۹۴ با تلاش کمیته صلح و سازش و حضور سبز و اثرگذار شیوخ عرب و خوانین بختیاری این مجموعه مردم نهاد توانست مبلغی در حدود ۱۰۲ میلیارد ریال از شاکیان پرونده گذشت رضایتمندانه اخذ کند.

انتهای پیام /

۱۷ مرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۴۸
تعداد کلیک: ۲,۱۵۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.