English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

347 زندانی غیرعمد اصفهانی از ابتدای سال آزاد شده‌اند

رئیس کل دادگستری اصفهان در دومین همایش تجلیل از خیران و دست‌اندرکاران آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اصفهانی که در محل هتل آسمان استان اصفهان برگزار گردید، گفت: طی 6 ماه نخست سال‌ جاری 347 زندانی از زندان‌های استان اصفهان آزاد شدند که مبلغ بدهی آنها 259 میلیارد ریال بوده است.

احمد خسروی‌وفا امروز در دومین همایش تجلیل از خیران استان اصفهان با اشاره به اینکه خیران افتخاری برای استان اصفهان هستند که توانسته‌اند رتبه برتر آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را از آن خود کنند، اظهار کرد: در استان اصفهان بیش از 400 موسسه و خیریه وجود دارد که در بخش‌های مختلفی کمک کرده‌اند که اگر کسی بخواهد این خدمات را جمع‌آوری کند چندین کتاب می‌شود.

وی ضمن ابراز خرسندی از این همه شور و شعور، معنویت، پاکی، اخلاص، صداقت، غیرت و جوانمردی و از خود گذشتگی افزود: در 6 ماه نخست سال‌جاری 347 زندانی از زندان‌های استان اصفهان آزاد شدند که مبلغ بدهی آنها 259 میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: بخشی از این مبلغ توسط خیران و بخشی توسط بانک‌ها پرداخت شده و بخشی نیز توسط شاکیان گذشت شده است.

وی گفت:187 نفر زندانی مالی، 66 زندانی دیه و 103 زندانی مهریه و نفقه بودند که خیران با این عمل نیک خویش مانع وارد شدن این تعداد زندانی به زندان شدند و این در حالی است که با ورود هر فردی به زندان قبح آن شکسته می‌شود.

خسروی‌وفا اضافه کرد: مبلغ 8 میلیارد و 310 میلیون ریال در این قسمت توسط خیران کمک شد و خیران سبب شدند عده‌ای رنگ زندان را نبینند.

وی بیان کرد: خیران با این اقدام پسندیده خود خنده را به فرزندان بسیاری از خانواده‌ها هدیه کردند و مانع ریزش اشک خانواده‌ها شدند.

 مدیر کل دادگستری استان اصفهان تاکید کرد: باید بابت احساس امنیت 347 خانواده‌ای که حداقل با چندین خانواده دیگر در ارتباط هستند، از خیران تشکر کرد.

وی تاکید کرد: آمار تخلفات موتورسیکلت، تخلفات خودروسواران و افرادی که به مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی احترام نمی‌گذارند و سبب خسارت فراوان می‌شوند بسیار بالا است و با کمی دقت در آنها می‌توان گفت عامل بسیاری از این حوادث حاصل بی‌دقتی است.

در ادامه این برنامه  علی کلباسی مدیرکل صدا و سیمای استان اصفهان با اشاره به ویژه برنامه «یک شهر ضیافت» اظهار کرد: رتبه این ویژه برنامه ماه رمضان بسیار بالا بود و توانست رتبه 79 را در بین آثار استانی که اغلب بین رتبه 30 تا 40 قرار می‌گرفتند کسب و هم رده با ویژه برنامه «ماه عسل» شود.

وی با اشاره به اینکه 180 نفر زندانیان از طریق این ویژه برنامه آزاد شدند، افزود: زندانیان با رقم‌های بالای بدهی توسط این برنامه آزاد شدند که بعضا از سایر استان‌ها و حتی خارج از کشور بودند.«یک شهر یک ضیافت

مدیر کل صدا و سیمای استان اصفهان تصریح کرد: تجربه خوبی از این برنامه به دست آمد چنان که برنامه‌های مشابهی برای کمک به افراد مستمند با کمیته امداد برگزار شد که بسیار نتیجه داشت.

وی ادامه داد: در نظرسنجی‌های صورت گرفته این برنامه توانست از گرایش به ماهواره در آن ساعت پخش دو درصد کم کند و این نشان‌دهنده تاثیرگذاری یک برنامه در ماه مبارک رمضان بود.

کلباسی با اشاره به شبکه‌های ماهواره‌ای گفت: 18 هزار کانال تلویزیونی از طریق گیرنده‌های ماهواره با کیفیت بسیار عالی در ایران قابل دیدن است که البته ماهواره‌های خانگی توانایی نمایش 3 هزار شبکه را دارند.

 

۱۶ مهر ۱۳۹۳ ۱۱:۰۵
تعداد کلیک: ۲,۴۷۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.