English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

بزرگترین استان کشور تنها 53 زندانی غیرعمد دارد

مدیرعامل ستاددیه سیستان و بلوچستان با اعلام کاهش جمعیت زندانیان جرایم غیرعمد این استان گفت: در حال حاضر تنها پرونده 53 مددجو در این نهاد حمایتی مفتوح و روند آزادسازی آن‌ها در حال رسیدگی است.

 

به گزارش روابط ستاددیه کشور، رحمدل بامری با تفکیک جرائم ارتکابی این افراد افزود: بیشترین زندانیان جرایم غیرعمد مربوط به پرونده‌های مهریه و نفقه می‌باشد که در مجموع 21 نفر از این جمع را شامل می شوند، 17 نفر به علت محکومیت مالی و 15 نفر هم به علت دیه تصادفات در زندان به سر می‌برند.

وی یادآور شد: تعداد زندانیان جرایم غیرعمد در ماه رمضان و همزمان با برگزاری جشن‌های گلریزان حتی به تعداد 47 مددجو نیز تقلیل داشت اما  از آن زمان تاکنون 6 محکوم مالی دیگر به این فهرست اضافه شده است.

مدیرعامل ستاددیه این استان از جمع آوری بیش از 21 میلیارد ریال کمک‌ نقدی در 19 جشن برگزار شده در شهرستان‌های سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: خیرین خداجوی در این مراسم آیینی در مجموع بیش از 21 میلیارد به منظور دستگیری از محکومان تحت حمایت این ستاد کمک ریالی داشته‌اند که بیشترین میزان مشارکت‌ها مربوط به خیرین شهرستان زاهدان و سپس نیکوکاران چابهاری است.

بامری اظهار کرد: از ابتدای سال جاری نیز با همت مردم نوعدوست استان 30 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با مبلغ بدهی 27 میلیارد و 450 میلیون ریال از بند زندان رهایی یافته‌اند که جالب است شکات در تحقق این آزادی‌ها 16 میلیارد و 945 میلیون ریال از جمع این طلب‌ها گذشت کرده‌اند.

وی افزود: ستاد دیه تلاش دارد ضمن توجه به امر پیشگیری آمارزندانیان جرائم غیرعمد خود را در سال جاری به کمترین تعداد کاهش داده و این رقم را که تک رقمی شدن آن هم دور از انتظار نخواهد بود را ثابت نگه دارد که توفیق در این مهم همیاری بیش از پیش نیروهای انتظامی و قوای قضایی را می‌طلبد.

انتهای پیام /

۴ مرداد ۱۳۹۵ ۰۸:۰۶
تعداد کلیک: ۲,۰۲۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.