English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

150مددجوی‌غیرعمداستان‌کهگیلویه وبویراحمد درفرآیندآزادی‌هستند

مدیرعامل ستاد دیه کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به جمعیت 240 نفری زندانیان غیرعمد این استان ضمن تحقیق و بررسی دقیق قضایی 150 پرونده موجود که بیشتر آنها بدهکاران مالی و مهریه هستند، در فرآیند آزادی قرار دارند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، جلسه کارگروه برگزاری جشن گلریزان ازادی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد شهرستان بهمئئ از توابع استان کهگیلویه وبویراحمد در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار گردید.

سید نظر زینی‌پور در  ابتدای این نشست که فرماندار بهمئی، امام جمعه شهرستان نیز حضور داشتند، ضمن بیان عملکرد این نهاد مردمی در سال جاری اظهار داشت: ستاد مردمی دیه استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 78 تأسیس و از ابتدای آن سال تاکنون زمینه افتخار داشته آزادی تعداد 1500 نفر زندانی بدهکار در جرائم غیرعمد را فراهم نماید.

وی با اشاره به عمده جرائم غیرعمد این زندانیان عنوان کرد: این زندانیان بدهکار در جرائم غیرعمد شامل بدهکاران دیه حوادث رانندگی، حوادث کارگاهی، محکومین مالی، بدهکاران مهریه بود که با استفاده از کمک‌های مردمی در برگزاری جشن‌های گلریزان جمع‌آوری شده، کمک‌های دولتی، کمک‌های صندوق تأمین خسارت بدنی، وام‌های قرض‌الحسنه و کمک‌های کمیته امداد باعث شده تا به آغوش خانواده و جامعه برگردند.

زینی‌پور تصریح کرد: هم اکنون نیز تعداد زیادی زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان وجود دارد که بر اثر حوادث و اتفاقات ناخواسته محکوم و روانه زندان شدند که ستاد دیه در نظر دارد با همت خیرین و کمک مردم زمینه آزادی آنها را مهیا کند.

وی با اشاره به اینکه غالب زندانیان محکومین غیرعمد به دلیل عدم آشنایی از مقررات رانندگی و همچنین قوانین مربوط به صدور چک و سفته راهی زندان می‌شوند گفت: برای همین مهم این ستاد در نظر دارد فرهنگ‌سازی را با کمک سایر نهادهای دولتی و غیردولتی به صورت یک برنامه مدون آغاز کرده تا با یک فرهنگ‌سازی درست دیگر شاهد کاهش حداکثری زندانیان در این زمینه باشیم.

مدیرعامل ستاد دیه استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: در حال حاضر تعداد 240 زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که بیشتر آنها بدهکاران مالی و مهریه هستند که ستاد دیه استان در حال برنامه‌ریزی برای آزادی 150 نفر از آنها است.

وی با بیان اینکه تعداد 15 نفر زندانی جرائم غیرعمد بهمئی در زندان گچساران به سر می‌برند، گفت: قرار است در آینده نزدیک جشن گلریزان با حضور مردم و مسئولان و خیرین برای آزادی آنها در بهمئی برگزار شود.

در ادامه این جلسه دلشاد فرماندار شهرستان با تقدیر از عملکرد ستاددیه کشور و همچنین فعالیت‌های ستاددیه استان در ارائه تسهیلات جهت آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد گفت: ازهمه دستگهای اجرایی وتشکل‌های مردم نهاد درخواست می‌شود که ستاددیه را در بحث فرهنگ‌سازی و آگاهی‌دهی به عموم درخصوص ورود ناخواسته افراد به زندانها یاری نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین سیادت، امام جمعه شهر لیکک مرکز شهرستان هم در سخنانی با ابراز نارضایتی از آمار زندانیان مهریه درزندانهای کشور گفت: وجود این آمار را برای کشوری که مردم آن مفتخر به پیروی ازسنت نبوی و سیره علوی هستند، زیبنده نیست.

۱۵ مهر ۱۳۹۳ ۱۵:۰۶
تعداد کلیک: ۲,۴۹۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.