English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کمک 3 میلیاردی خیرین استان فارس از طریق یک برنامه تلویزیونی

نیکوکاران استان فارس با واریز مبالغ اهدایی خود از طریق برنامه تلویزیونی «مهمونی» موجبات آزادی 8 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد تحت حمایت ستاددیه را فراهم کردند.

 

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید رضا اسکندری مدیر عامل ستاد دیه شعبه استان فارس با حضور در برنامه زنده تلویزیونی «مهمونی» اظهار کرد: در ماه رمضان به واسطه این برنامه پرمخاطب و پخش نماهنگ‌های اطلاع‌رسانی از سوی این برنامه ضمن ترغیب خیرین استانی برای حضور پرشور در گلریزان‌های آزادی محکومان غیرعمد، از همین طریق با پرداخت سه میلیارد و 500 میلیون ریالی نیکوکاران موجبات آزادی 8 زندانی غیرعمد واجد شرایط فراهم گردید.

وی با تقدیر از همیاری مسئولین قضایی و انتظامی استان فارس در راستای تسریع در روند آزادی زندانیان آبرومند و نیازمند، گفت: امسال در 15 نقطه از این استان  میزبان همایش‌های گلریزان بودیم که از مجموع این مراسم معنوی مبلغی بالغ بر 310 میلیارد ریال به ستاددیه کمک نقدی اهدا شده است.

اسکندری، همکاری صدا و سیمای استان فارس  را در مشارکت‌ بالای مردمی اثرگذار خواند و افزود: در نشست‌های که پیش از ماه مبارک رمضان با مدیران و معاونان این مجموعه داشتیم، مقرر شد روزانه برنامه‌ای با موضوع زندانیان جرایم غیرعمد و ارایه راهکار برای پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندانها تهیه و تولید گردد  که خوشبختانه این همکاری در طول این ماه به نحو احسن صورت پذیرفت.

وی با اشاره به عملکرد ستاد مردمی دیه استان از ابتدای سال 81 تاکنون،  یادآور شد: از بدو تاسیس این نهاد حمایتی بیش از 7 هزار زندانی واجد شرایط با تفکیک 2 هزار و 939 محکوم دیه و 4 هزار و 96 مددجوی مربوط به محکومیت‌های مالی از بند حبس رهایی یافته‌اند.

اسکندری با بیان این که هم اکنون 833 زندانی جرائم غیرعمد در سطح زندان‌های استان فارس تحمل حبس می‌کنند، گفت: مجموع بدهی این محبوسان بیش از 1330 میلیارد ریال می‌باشد که امید است با همیاری شاکیان تا 40 درصد این بدهی با گذشت رضایتمندانه کاهش داشته باشد.

مدیرعامل ستاددیه شعبه این استان با اشاره به اینکه سال گذشته 615 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با بدهی بیش از 1016 میلیارد ریال از بند رهایی یافته‌اند، اظهار کرد: جالب است که 13 نفر از این افراد را زنان زندانی تشکیل می‌دادند و در تفکیک جرایم 405 نفر بابت بدهی مالی و 210 نفر نیز بابت محکومیت دیه روانه زندان شده بودند.

انتهای پیام / 

۲۲ تیر ۱۳۹۵ ۱۰:۴۴
تعداد کلیک: ۲,۱۴۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.