English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

برگزاری بیش از 200 جشن گلریزان در کشور

مدیرعامل ستاد دیه کشور با بیان اینکه بیش از 200 جشن گلریزان در سراسر کشور برگزار می‌شود، گفت: براساس پیش‌بینی‌ها امیدواریم بتوانیم بیش از 200 میلیارد تومان برای زندانیان در جشن گلریزان جمع آوری کنیم. به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، سید اسدالله جولایی صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه ستاد دیه کشور در سال 69 به ابتکار شهید لاجوردی رئیس وقت سازمان زندان‌های کشور در ماه مبارک رمضان ایجاد شده است، اظهار کرد: این ستاد در راستای آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد ایجاد شد تا به داد این دردمندان و افرادی که جایشان زندان نیست رسیدگی شود.

رئیس ستاد دیه کشور بابیان اینکه این ستاد به کلی مردمی است و برمبنای کمک‌های مردمی تامین مالی می‌شود، تصریح کرد: به همت ستاد دیه و کمک‌های خیران در سال گذشته بیش از 80 هزار زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌ها آزاد شدند.

وی با بیان اینکه بیش از 200 جشن گلریزان در سراسر کشور برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: براساس پیش‌بینی‌ها امیدواریم بتوانیم بیش از 200 میلیارد تومان از بین مردم جمع آوری کنیم.

جولایی با اشاره به اعتبارات بودجه سال 93 و انصراف ستاد دیه کشور از دریافت اعتبارات دولتی خاطرنشان کرد: بر اساس تبصره 17 قانون بودجه سال 93 بیش از 200 میلیارد تومان تسهیلات از طریق چهار بانک عامل اعلام شده بود که ستاد دیه براساس وظیفه و برای کمک به دولت از این سهم انصراف داد و انتظار ما این است که این مبلغ از بین مردم و خیران جمع آوری شود.

وی با اشاره به آیه 280 سوره بقره تاکید کرد: در این سوره از طلبکاران خواسته شده تا با بدهکارانشان مدارا کنند و همین توجه به آیات قرآن سبب شده تا بیش از 56 درصد از طلبکاران گذشت کنند.

جولایی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 7 هزار 735 نفر توسط ستاد دیه کشور برای آزادسازی شناسایی شده‌اند، یادآور شد: در سال گذشته بیش از 830 میلیارد تومان برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد کمک شد که بیش از 530 میلیارد تومان آن توسط شاکیان و طلبکاران و بیش از 300 میلیارد تومان آن توسط ستاد دیه پرداخت شده است.

وی با تاکید براینکه کمک‌های مقام معظم رهبری به ستاد دیه و عنایت ایشان به این ستاد وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند، ادامه داد: ایشان امسال بیش از 150 میلیون تومان، رئیس جمهور بیش از 140 میلیون تومان، رئیس دستگاه قضا بیش از 50 میلیون تومان و رئیس مجلس شورای اسلامی بیش از 40 میلیون به ستاد دیه کشور کمک کرده‌اند که این خود مسئله مهمی است و نشان از عنایت ویژه این بزرگواران نسبت به این ستاد دارد.

رئیس ستاد دیه کشور با اشاره به پیگیری این ستاد برای فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف و به تصویب رساندن قانون بیمه شخص ثالث نیز گفت: خوشبختانه این قانون به ابتکار ستاد دیه کشور و همراهی نمایندگان مجلس به مدت پنج سال اجرا شد و امسال نیز به مدت یک سال و نیم تمدید شد و امیدواریم با پیگیری‌های نمایندگان مجلس این قانون به تصویب نهایی برسد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تصویب قانون بیمه شخص ثالث تعداد دیه‌دهندگان و رانندگانی که براثر تصادف در زندان هستند از 60 هزار نفر به هزار و 400 نفر کاهش یافته است.

پس از برگزاری نشست خبری رئیس ستاد دیه کشور جشن گلریزانی با حضور خیرین شهرستان سبزوار برگزار شد که در آن به همت خیرین و ستاد 2 زندانی جرائم غیرعمد در دم آزاد شدند.

۵ مرداد ۱۳۹۳ ۱۴:۲۲
تعداد کلیک: ۲,۸۳۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.